برپایی نمایشگاه فناوری‌نرم وصنایع فرهنگی به میزبانی جهاد دانشگاهی استان
برپایی نمایشگاه فناوری‌نرم وصنایع فرهنگی به میزبانی جهاد دانشگاهی استان

به گزارش پگاه خبر؛محمد فرخ‌زاده، رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز بعدازظهر امروز، ۲۴ آبان‌ماه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی استان که به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس برپا شده است، با اشاره به برپایی این نمایشگاه و حمایت خوب جهاد دانشگاهی […]

به گزارش پگاه خبر؛محمد فرخ‌زاده، رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز بعدازظهر امروز، ۲۴ آبان‌ماه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی استان که به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس برپا شده است، با اشاره به برپایی این نمایشگاه و حمایت خوب جهاد دانشگاهی گفت: در این نمایشگاه افراد جوان و با استعدادی شرکت کرده‌اند.

وی برپایی چنین نمایشگاهی را راهکاری برای آشنایی و معرفی استعدادهای هنری و صنایع نرم در سطح استان دانست و افزود: این نمایشگاه محل خوبی برای عرضه کارهای هنری و فرهنگی بر گرفته از سنت و آداب و اقلیم ایران و اعتقادی است و از این طریق می‌تواند تأثیر بسزایی در عمق بخشیدن به تفکرات نسل آینده برای تعمیق هویت ایرانی ـ اسلامی داشته باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: همین که فضایی برای عرضه محصولات نرم فرهنگی و صنایع دستی و هنری به وجود آمده است تا افراد مختلف بتوانند با این نوع صنایع آشنا شوند، بسیار مهم است.

فرخ‌زاده در ادامه بر ضرورت حمایت از این نمایشگاه تأکید کرد و افزود: چنین نمایشگاه‌هایی قطعاً نیاز به حمایت دارند و حتماً شورای اسلامی شهر و شهرداری مناطق در این موضوع کمک می‌کنند و ما هم آنچه بتوانیم کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به یکی از غرفه‌ها که در زمینه المان و نماد‌های شهری مذهبی متناسب با جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) فعالیت می‌کرد، گفت: قطعاً دستاوردهای این بخش را به سازمان سیما و منظر شهرداری معرفی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به مصوبه شورا در جهت حمایت از صنایع دستی گفت: سال‌های سال ما از این صنایع دستی‌ها خرید می‌کردیم و اجازه خرید کالای خارجی را ندادیم و آن‌ها را به عنوان هدیه در اختیار دیگران قرار می‌دادیم و این به نوعی حمایت است. طبق قانون از بودجه هر سازمان می‌تواند صرف خرید صنایع دستی در جهت حمایت صنایع دستی شود که خیلی از ادارات به این عمل نمی‌کنند ولی باید انجام شود.

فرخ‌زاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این نمایشگاه در بحث بازاریابی و تبلیغات جای کار دارد، بر ضرورت سطح‌بندی درجات محصولات نمایشگاه تأکید کرد و گفت: بعضی‌ها اعتقاد داشتند کیفیت حرف اول را می‌زند اما ما در سطح‌بندی طبق قوانین و استانداردهای جهانی، سطح کیفیت و کمیت را تعریف می‌کنیم.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی