نهضت رفع موانع تولید در استان با کمک بانک‌ها عملیاتی می‌شود
نهضت رفع موانع تولید در استان با کمک بانک‌ها عملیاتی می‌شود

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه، در جلسه ای با اعضا کمیسیون هماهنگی امور بانک های استان فارس با اشاره به شعار سال مبنی بر توجه به تولید و ایجاد اشتغال و همچنین تاکیدات دولت سیزدهم بر این موارد، عنوان کرد: انتظار دارم با همکاری بانک‌های استان رتبه اول در حمایت از تولید و […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه، در جلسه ای با اعضا کمیسیون هماهنگی امور بانک های استان فارس با اشاره به شعار سال مبنی بر توجه به تولید و ایجاد اشتغال و همچنین تاکیدات دولت سیزدهم بر این موارد، عنوان کرد: انتظار دارم با همکاری بانک‌های استان رتبه اول در حمایت از تولید و رفع موانع این حوزه را کسب کند.

وی تاکید کرد: دستیابی به این رتبه بدون همراهی بانک‌ها محقق نخواهد شد.

استاندار فارس با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان بنا دارد نهضتی از تولید و اشتغال در استان ایجاد کند، یاد آور شد: اگر قرار است نهضت رفع موانع تولید جان بگیرد به کمک بانک‌ها نیاز داریم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با انتقاد از عملکرد بانک های که عضو کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های استان نیستند، عنوان کرد:باید با تدوین یک ساز و کار قانونی از سایر دستگاه ها و نهادها بخواهیم منابعشان را از بانک های که عضو کمیسیون نیستند و تمکین نمی‌کنند خارج کنند.

وی تاکید کرد: این بانک‌ها به رغم اینکه چندین سال از امکانات، تسهیلات و امنیت حاکم بر استان استفاده کرده‌اند حاضر نیستند تسهیلات لازم را در اختیار استان قرار دهند که برخورد با این موضوع به مطالبه ای عمومی در میان اهالی تولید و صنعت استان تبدیل شده است.

استاندار فارس از بانک‌های عضو کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های نیز خواست تلاشی مضاعف برای ارتقا جایگاه خود داشته باشند.

ایجاد ساز و کار و زمینه های لازم برای مهلت دادن به بعضی بدهکاران بانکی که املاکی از جمله منازل یا واحد‌های تولیدی آنها به عنوان وثیقه نزد بانک‌ها قرار دارد، از دیگر موضوعاتی بود که دکتر ایمانیه به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: حفظ آبروی اشخاص فراتر از وظایف قانونی و سازمانی و بر اساس وظایف اخلاقی و شرعی نباید نادیده گرفته شود.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه فارس استانی دانشگاهی است، از بانک‌های استان خواست نگاهی ویژه در کمک به دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند.

استاندار فارس تاکید کرد: در این زمینه نیز بانک‌های استان باید رتبه برتر کشوری را کسب کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین با اشاره به اینکه در گذشته از محل اعتبارات ۲ درصد جوایز قرض‌الحسنه در امور خیر آموزشی و درمانی استفاده می‌شد ، خواهان به کار گیری مجدد این ظرفیت در استان شد.

وی یادآور شد: همانگونه که مرکز جامع ژنتیک با استفاده از این ظرفیت راه اندازی و منشا خدمات ارزشمندی در استان شد، با اولویت بندی نیازها میتوانیم در این راستا گام های دیگری نیز برداریم.

نماینده عالی دولت در استان فارس از بانک‌های عضو کمیسیون هماهنگی خواست موضوع پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال، مسکن و ازدواج را فراتر از یک تکلیف و وظیفه قانونی مد نظر قرار داده و به خاطر داشته باشند اگر هر یک از ما خواهان رفع ناهنجاری های اجتماعی هستیم باید بر اساس وظایف اخلاقی، شهروندی و انسانی در پی اصلاح مشکلات باشیم.

وی گفت: به باور کارشناسان و بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده تامین شغل و مسکن و به تبع آن تشکیل خانواده در پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی تأثیری انکار ناپذیر دارد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی