ظرفیت ویژه گردشگری مذهبی رادرشهر شیراز لحاظ کنیم
ظرفیت ویژه گردشگری مذهبی رادرشهر شیراز لحاظ کنیم

به گزارش پگاه خبر؛نماینده ولی فقیه در استان فارس،آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه ۲۳ آبان) در نشست هم اندیشی مدیران دستگاه های فرهنگی استان فارس گفت: خدا را شاکریم که زمینه همگرایی بین مجموعه های فرهنگی شهر شیراز را روز به روز تقویت می کنیم و شاهد جریان جدیدی در حرکت فرهنگی شهر […]

به گزارش پگاه خبر؛نماینده ولی فقیه در استان فارس،آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه ۲۳ آبان) در نشست هم اندیشی مدیران دستگاه های فرهنگی استان فارس گفت: خدا را شاکریم که زمینه همگرایی بین مجموعه های فرهنگی شهر شیراز را روز به روز تقویت می کنیم و شاهد جریان جدیدی در حرکت فرهنگی شهر شیراز هستیم که امیدواریم این جریان برخاسته از انقلاب اسلامی هر روز رشد بیشتری داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: جای تردید نیست که شیراز در طول ۲ سده گذشته دچار آسیب هایی از نظر فرهنگی بوده که عمده فرهنگ وران شیراز را ناراحت و نگران کرده بود.
وی اضافه کرد: جایگاه آرمانی شیراز و در قله بودن مورد نظر مقام معظم رهبری همواره مورد تاکید فرهنگ وران شهر بوده است و امروز با این نشست هم اندیشی شاهد حضور فعالان بسیاری هستیم که در این خصوص فعالیت کرده اند و «مرتضی جعفری»، رئیس پیشین سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز اقدامات خوبی در جهت توسعه فرهنگی شهر در مدت فعالیت خود به انجام رساند و کار نیک همواره جاودان خواهد ماند و خدای متعال آن را می بیند.
آیت الله دژکام خود را خادم فرهنگی کوچک دانست و تاکید کرد: حتی اگر دیگران کار خوب را نبینند اما خدای بزرگ همواره کارهای نیک را می بیند و هیچ چیز نزد خدا گم نمی شود.
امام جمعه شیراز ادامه داد: باید بدانیم که با طرد دیگران به جایی نمی رسیم و از یکدیگر انتقاد تند کردن جایز نیست و اینکه اشتباه کوچکی را بسیار مورد بزرگنمایی قرار دهیم پسندیده نیست، بلکه در هر کار و راهی باید خاشع باشیم و یکی از نقطه های اصلی تمایز انقلاب ما با سایر انقلاب ها این است که انقلاب ما انقلاب معنویت است و نباید نگاه معنوی را در امور از دست بدهیم.
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به طراحی مسیرهای گردشگری در شهر شیراز گفت: مسیر گردشگری فقه و حدیث، مسیر گردشگری عرفان و … را در شهر شیراز باید لحاظ کنیم زیرا شیراز دارای چنین ظرفیت های ویژه گردشگری مذهبی است که در شهرهای دیگر یافت نمی شود.
وی ادامه داد: وجود ملاصدرای شیرازی و افرادی از این دست را در شهر شیراز باید به عنوان یک مسیر گردشگری ویژه در شهر شیراز در نظر بگیریم.
امام جمعه شیراز با اشاره به مسئولیت جدید «مصطفی مشفقیان» به عنوان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز گفت: احساس کردیم که توانایی این مسئولیت در وی وجود دارد و امیدواریم شاهد پیشرفت های فرهنگی خوبی در شهر شیراز باشیم و باید از تمام ظرفیت های انسانی و … برای پیشرفت شهر شیراز استفاده کنیم.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

دژکام