خسارت ۹ میلیارد تومانی زلزله به تاسیسات آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی
خسارت ۹ میلیارد تومانی زلزله به تاسیسات آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: زلزله اخیر در شهرستان‌های میانه و سراب افزون بر ۹ میلیارد تومان به تاسیسات و مخازن آبی و شبکه فاضلاب منطقه خسارت وارد کرده است. به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا ، علیرضا ایمانلو روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: بر اساس برآوردهای اولیه تیم […]

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: زلزله اخیر در شهرستان‌های میانه و سراب افزون بر ۹ میلیارد تومان به تاسیسات و مخازن آبی و شبکه فاضلاب منطقه خسارت وارد کرده است.

به گزارش پگاه خبر به نقل از ایرنا ، علیرضا ایمانلو روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: بر اساس برآوردهای اولیه تیم های تخصصی بازرسی آب و فاضلاب استان که در مناطق زلزله زده حضور دارند، این زمین لرزه بیش از ۲ میلیارد تومان در بخش روستایی، ۳ میلیارد تومان در حوزه فاضلاب مناطق شهری و ۴ میلیارد تومان نیز به مخازن، چاه ها و تاسیسات آبی منطقه خسارت زده است.

وی اظهار داشت: در بخش آب شهرستان سراب چاه‌های آبی و مخزن‌های ذخیره دچار خسارت شده‌اند که تیم های اعزامی به منطقه در حال مرمت و تعمیر آنها هستند.

ایمانلو با تاکید بر اینکه آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از ساعات اولیه وقوع زلزله در مناطق مربوطه حضور یافته و نسبت به بررسی و تهیه گزارش خسارت و نیز انجام تعمیرات وارد عمل شده است، یادآوری کرد: هم اکنون هیچ گونه مشکل تامین و توزیع آب در روستاها و شهرهای زلزله زده شهرستان های میانه و سراب وجود ندارد.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی های انجام شده شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی حتی به روستاهایی که تحت پوشش این مجموعه هم نیستند به دلیل شرایط خاص منطقه، خدمات رسانی می کند.

ایمانلو اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۹ تیم فعال آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مناطق زلزله زده میانه و سراب حضور داشته و اقدامات تعمیری و اصلاح شبکه ها را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه وضعیت آب شرب مناطق زلزله‌زده مطلوب است، اظهار داشت: با توجه به  شدت زلزله و در هم ریختگی اوضاع، فقط در چند ساعت ابتدایی این زمین لرزه با مشکل آب شرب مواجه بودیم.

به گزارش ایرنا، مقارن ساعت ۲ و ۱۷دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کردند و تعداد ۵ نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.