مدیران متخصص خدا ترسی رابرای رسیدگی به امور درنظرداشته باشند
مدیران متخصص خدا ترسی رابرای رسیدگی به امور درنظرداشته باشند

به گزارش پگاه خبر؛نماینده ولی فقیه در فارس،آیت الله «لطف الله دژکام»، امرو (جمعه ۲۱ آبان) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: معنویت در دین اسلام با سایر ادیان فرق دارد زیرا معنویت اسلامی با تفکر همراه است. نماینده ولی فقیه در فارس افزود: تفکر همواره مورد تاکید دین مبین اسلام است و باید در […]

به گزارش پگاه خبر؛نماینده ولی فقیه در فارس،آیت الله «لطف الله دژکام»، امرو (جمعه ۲۱ آبان) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: معنویت در دین اسلام با سایر ادیان فرق دارد زیرا معنویت اسلامی با تفکر همراه است.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: تفکر همواره مورد تاکید دین مبین اسلام است و باید در مورد معاد و قیامت همواره تفکر کنیم زیرا اصل زندگی ما آنجاست و زندگی جاویدان خواهیم داشت.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: زندگی دنیا هر چقدر هم طولانی باشد تمام شدنی است اما زندگی اخروی پایانی نخواهد داشت و باید حواسمان به اندیشیدن در مورد قیامت باشد، متوجه تفاوت آخرت با دنیا باشیم و همواره آخرت را بر دنیا ترجیح دهیم.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد آخرت گفت: قبرستان «دارالسلام» شیراز بیش از ۱۴ قرن سابقه دارد و زمانی که از کنارش عبور می کنیم به این فکر کنیم که این درگذشتگان روزی مجددا زنده می شوند و باید پاسخگوی اعمال خود باشند.
امام جمعه شیراز ادامه داد: آنها که در پی منصب در دنیا هستند و بر سر مردم برای رسیدن به منصب کلاه می گذارند باید بدانند روزی پاسخگوی اعمال خود باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خدای متعال قادر به همه امور است و حکمت الهی اقتضا می کند که معادی وجود داشته باشد و با دانستن این موارد از گناه باید پرهیز کنیم.
آیت الله دژکام تاکید کرد: برخی انسان ها به بهانه رها بودن، به ارزش ها بی قید و بند می شوند و برای اینکه هر طور بخواهند زندگی کنند، قید قیامت را می زنند.
وی افزود: عده ای افراد در روز قیامت شاد و نورانی هستند و نگاه به وجه خدا می کنند و روایت شده هر فردی که «لا اله الا الله» بگوید به وجه خدا نگاه می کند.
آیت الله دژکام با اشاره به سخنان پیامبر (ص) عنوان کرد: ایشان فرموده اند اگر فردی اهل بیت من را ناراحت کند در قیامت به وی نگاه نمی کنم و ما مسلمانان باید حواسمان به این مهم باشد.
نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) باید رحلت حضرت معصومه (ع) را که در میانه هفته پیش رو داریم به خوبی برگزار کنیم.
آیت الله دژکام با اشاره به میلاد امام حسن عسکری (ع) ادامه داد: به فرموده امام یازدهم شیعیان، ۲ ویژگی است که اگر به دست آوریم بالاتر از آن نخواهد شد که شامل ایمان به خدا و مومن بودن و دیگری خیر رساندن به برادران دینی است.
وی اضافه کرد: اکنون در جامعه ما مومنان، علما، روحانیت، مسئولان و … خیر رساندن را فراموش نکرده اند اما نباید به این مقدار بسنده کنیم و در خیر رساندن به برادران دینی خود نهایت اهتمام را داشته باشیم و در خیر رسانی بخیل نباشیم.
امام جمعه شیراز عنوان کرد: به نیازمندان جامعه رسیدگی کردن و نفع رساندن مصداق خیر رسانی است و باید از افتادگان دستگیری کنیم که توشه ما در آخرت همین اقدامات خواهد بود.
وی افزود: برای مومن پسندیده نیست که در پی منصب باشد زیرا حیف مومن است که خود را برای منصب کوچک کند و خوشبختانه ملت مومن پای کار بسیجی ما همواره پای کار دین تا آخر ایستاده است.
امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت عدالت در جامعه بیان کرد: عدالت در شمار ارزش ها و اهداف انقلابی است و پیش از انقلاب شاهد ظلم آمریکا بودیم که امروز با اعمال تحریم ها این ظلم ادامه دارد.
آیت الله دژکام تاکید کرد: رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه در باب عدالت در جامعه تاکید کرده اند و برخی مدیران برای اجرای عدالت خواهان اختیار لازم هستیم و باید مقررات در مجلس به گونه ای باشد که مدیران در اجرای عدالت اختیار داشته باشند.
امام جمعه شیراز افزود: ملاک های انتخاب مدیران نیز باید به گونه ای باشد که شایستگی لازم و آگاهی در تخصص و آگاهی مسئولیت لازم را داشته باشد و از این تخصص با خدا ترسی در جایگاه خود برای رسیدگی به امور استفاده موثر داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم اجرای عدالت در جامعه گفت: مردم اگر شاهد اجرای عدالت در جامعه باشند دلگرم می شوند و پای تمام مشکلات خواهند ایستاد.
انتهای پیام/