حضور پلیس و راهداری درجاده هادربرقراری ترددایمن وروان بسیارموثر است
حضور پلیس و راهداری درجاده هادربرقراری ترددایمن وروان بسیارموثر است

نشست مشترک راهداری و پلیس راه با هدف افزایش تعامل و هماهنگی راهداری زمستانی به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس برگزار گردید.

به گزارش پگاه خبر؛سردار ملک زاده جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس در این نشست با اشاره به لزوم تعامل و هماهنگی دستگاه های خدمات رسان جاده ای و بصورت ویژه تر راهداری و پلیس افزود: خروجی تعامل ها می بایست به نفع مردم باشد و خدمات رسانی به مردم را با کیفیت تر می کند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان فارس خاطر نشان ساخت: استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های مرتبط با ترافیک برون شهری ضروری است و در کاهش حوادث ترافیکی نیز بسیار موثر است.

سردار ملک زاده هم چنین تاکید کرد: فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت سیستم های هوشمند حمل و نقل جاده ای در پیشگیری از حوادث ترافیکی بسیار مهم و اثر گذار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ظرفیت بالای خیرینی که در استان وجود دارد می توان در کاهش حوادث ترافیکی بهره گرفت.

سردار ملک زاده در پایان تاکید کرد: خروجی جلسات این چنینی می بایست کاهش حوادث ترافیکی باشد.

مهندس سیاهپور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس نیز در این نشست با اشاره به اهمیت تعامل و هماهنگی بین مجموعه های خدمات رسان جاده ای گفت: اقدامات زود بازده و کم هزینه در حوزه راهداری برای افزایش ایمنی محورهای استان بسیار موثر است.

سیاهپور خاطر نشان ساخت: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی ، شرکت های حمل‌ و نقل کالا و مسافر و… برای کاهش تصادفات بسیار کارساز است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گشت های مشترک راهداری و پلیس از اهمیت بالایی برخوردار می باشد گفت: ضروری است ادارات راهداری شهرستان ها باتفاق همکاران پلیس راه در راه اندازی گشت های مشترک راهداری با جدیت و برنامه ریزی دقیق تر اقدام نمایند، چرا که حضور پلیس و راهداری در جاده ها در برقراری تردد ایمن و روان بسیار موثر است.

علیرضا سیاهپور ادامه داد: در خصوص نقاط پرتگاهی از گذشته اقدامات بسیار موثر و ارزنده ای صورت پذیرفته و ضروری است مجددا در سطح محورهای استان این نقاط شناسایی و اقدامات لازم در خصوص رفع این نقاط و ایمن سازی آن بعمل آید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاربران آسیب پذیر جاده ای گفت: اقدامات خوبی در این بخش صورت پذیرفته و امیدواریم با تداوم این مهم شاهد کاهش حوادث در این بخش نیز باشیم.

در این نشست هم چنین تنی چند از رؤسای ادارات راهداری شهرستان ها و فرماندهان پاسگاه های پلیس راه شهرستان های استان به ارایه گزارش عملکرد و اقدامات صورت پذیرفته پرداخته و هماهنگی هایی نیز در خصوص عملیات های راهداری زمستانی، گشت های مشترک راهداری و پلیس، چیدمان ماشین آلات راهداری زمستانی در محورهای استان و … نیز بعمل آمد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی