مانور منطقه ای نجات از ارتفاع در شهرستان لامرد برگزار شد
مانور منطقه ای نجات از ارتفاع در شهرستان لامرد برگزار شد

به گزارش پگاه خبر؛معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس از برگزاری مانور منطقه ای نجات از ارتفاع و جستجو و نجات در آوار در شهرستان لامرد خبر داد و گفت: در این مانور ۴ تیم امدادی از شهرستان لامرد، یک تیم آنست (سگ های نجات) از مرکز استان به همراه روسای شعب […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس از برگزاری مانور منطقه ای نجات از ارتفاع و جستجو و نجات در آوار در شهرستان لامرد خبر داد و گفت: در این مانور ۴ تیم امدادی از شهرستان لامرد، یک تیم آنست (سگ های نجات) از مرکز استان به همراه روسای شعب لارستان، مهر و خنج به عنوان شعب معین، به میزبانی شهرستان لامرد که در محل کارخانه آلومینیوم (سالکو) برگزار گردید، حضور داشتند.
مهدی خوبیار با اعلام این خبر اظهار کرد: در مانور برگزار شده دستگاه های امدادرسان و شرکت های صنعتی به دعوت شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو) به منظور استفاده از توان امدادی و کمک های جمعیت در بحث آموزش و پشتیبانی حوادث در منطقه و صنایع مستقر در منطقه حضور داشتند.
خوبیار اضافه کرد: در حاشیه برگزاری این مانور تفاهم نامه ای بین جمعیت هلال احمر و شرکت آلومینیوم جنوب تبادل شد.


وی به قول مساعد شرکت آلومینیوم جنوب برای خریداری و تجهیز پایگاه کوهستان تابناک شهرستان لامرد اشاره کرد.
گفتنی است در این مراسم از امدادگران حاضر در عملیات سقوط از ارتفاع در منطقه گردشگری درزوی اخند شهرستان لامرد که جان ۴ تن را از مرگ حتمی نجات دادند تقدیر به عمل آمد.
لازم به ذکر است در حاشیه برگزاری این مانور معاون امداد و نجات، رئیس اداره حراست جمعیت هلال احمر استان فارس و شعبه لامرد با فرماندار این شهرستان دیدار نمودند.
در این دیدار فرماندر لامرد قول مساعد همکاری برای استفاده از بودجه های سه درصد نفت و گاز جهت کمک به جمعیت هلال احمر و ساخت و تجهیز پایگاه کوهستان و همچنین تجهیز اتاق مدیریت بحران را داد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی