صدور اسناد اراضی ملی زمینه سازقانونمندشدن ساخت وسازهای روستایی است
صدور اسناد اراضی ملی زمینه سازقانونمندشدن ساخت وسازهای روستایی است

به گزارش پگاه خبر؛مدیر بنیاد مسکن فارس، «عطا الله زمانی»، امروز (چهارشنبه ۱۹ آبان) با اشاره به افق تازه برای صدور اسناد مالکیت اراضی ملی در روستاهای فسا با مشارکت بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: شتاب بخشی به روند صدور اسناد مالکیت اراضی ملی مورد تاکید بنیاد مسکن فارس است. مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر بنیاد مسکن فارس، «عطا الله زمانی»، امروز (چهارشنبه ۱۹ آبان) با اشاره به افق تازه برای صدور اسناد مالکیت اراضی ملی در روستاهای فسا با مشارکت بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: شتاب بخشی به روند صدور اسناد مالکیت اراضی ملی مورد تاکید بنیاد مسکن فارس است.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: صدور اسناد مالکیت اراضی ملی در روستاها زمینه ساز قانونمند شدن واگذاری های اراضی و جلوگیری از حاشیه نشینی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی است.
وی اضافه کرد: هر چه در این زمینه قانون حاکمیت بیشتری داشته باشد جلوی تخلفات بیشتری گرفته خواهد شد و شاهد سخت و سازهای بی رویه در حاشیه روستاها نخواهیم نبود.
زمانی با اشاره به بازنگری طرح هادی روستای هدف گردشگری «مظفری» در کوار نیز بیان کرد: ظرفیت های بالقوه این روستا می تواند آن را در حوزه گردشگری شاخص کند و این روستا دارای ۲ امامزاده، چهارباغ قوام با درختان سرو سر به فلک کشیده ۵۰۰ ساله، خانه «قوام السلطنه» و خانه «زینت الملوک» است که باید در توسعه گردشگری روستایی مورد توجه قرار بگیرند.
وی ادامه داد: توسعه گردشگری روستایی با هدف اشتغال زایی از اولویت های بنیاد مسکن فارس است و بنیاد مسکن برای مشارکت در اجرای طرح های مشارکتی آمادگی کامل دارد و روستای گردشگری «مظفری» کوار می تواند به یکی از قطب های گردشگری جنوب و مرکز استان فارس تبدیل شود.
زمانی همچنین از نقشه برداری هوایی از ۳۴ روستای زیر ۲۰ خانوار در شهرستان داراب خبر داد و گفت: اجرای طرح هادی در روستاهای داراب نیز با جدیت دنبال می شود.
وی افزود: اجرای طرح هادی به عنوان سند ۱۰ ساله توسعه روستایی در واقع ساماندهی کالبدی روستا است و ساماندهی کالبدی سکونتگاه های روستایی طرحی است که برای توسعه هماهنگ و موزون فعالیت ‌های کشاورزی، صنعتی و خدماتی از طریق توزیع مناسب جمعیت و فعالیت و استقرار بهینه خدمات در محیط ‌های روستایی، هماهنگ با نظام شبکه شهری تهیه می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد: برای منازل روستایی داراب ۳۹۰ بیمه نامه صادر شده و ۴۵۹ قطعه زمین به جوانان فاقد مسکن و واجد شرایط در روستاهای داراب واگذار شده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی