رسانه انتقال دهنده مطالبات مردم بازوی توانمندشورا و شهرداری است
رسانه انتقال دهنده مطالبات مردم بازوی توانمندشورا و شهرداری است

به گزارش پگاه خبر؛سید احسان اصنافی چهارشنبه ١٩ آبان در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه که با موضوع “نقش رسانه در توسعه کلانشهر شیراز” و به همت بسیج رسانه استان فارس با حضور رئیس و شماری از اعضای شورا و شهردار شیراز برگزار شد، بیان کرد:رسانه را زبان گویای بین شهرداری و شورا و مردم […]

به گزارش پگاه خبر؛سید احسان اصنافی چهارشنبه ١٩ آبان در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه که با موضوع “نقش رسانه در توسعه کلانشهر شیراز” و به همت بسیج رسانه استان فارس با حضور رئیس و شماری از اعضای شورا و شهردار شیراز برگزار شد، بیان کرد:رسانه را زبان گویای بین شهرداری و شورا و مردم در یک مسیر دو طرفه می‌دانم، گفت: رسانه به عنوان بازوی توانمند شورا و شهرداری باید انتقال دهنده مطالبات مردم به شهرداری و بالعکس باشد.

او با بیان اینکه کانال ارتباطی رسانه‌ها به صورت مستقیم با شخص شهردار مکاتبات ارسالی خواهد بود، گفت: با دقت و تحت نظر یک تیم کارشناسی مباحث و نکات اعلام شده با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اصنافی با اشاره به اینکه امروز شفافیت در شهرداری یعنی اینکه وضعیت املاک گم شده شهرداری مشخص و سیستم حوزه حقوقی به بخش املاک ورود کند.

شهردار شیراز با تاکید بر لزوم ایجاد فضای شفافیت در شهرداری این کلانشهر بر مبنای داده کاوی، تصریح کرد: در بخش‌هایی از شهرداری شیراز شاهد شکل گیری تاریکخانه‌هایی هستیم و وقتی به نحوه بایگانی کردن اسناد در سال‌های گذشته نگاه می‌کنیم، متعجب می‌شویم.

شهردار شیراز، از برگزاری جلسات متعدد پیرامون بررسی موانع صدور پروانه الکترونیکی اشاره و اضافه کرد: تلاش داریم فرآیندها را در این بخش هوشمندسازی و کوتاه کنیم تا زمان مراجعه مردم و مهندسان ناظر کاهش یابد.

اصنافی همچنین در واکنش به برخی انتقادات نسبت به انتصابات انجام شده در مجموعه شهرداری شیراز گفت: فرآیند انتصابات با اخد استعلام از دستگاه‌های ناظر و امنیتی همراه است و با دقت خاصی دنبال می‌شود اما بالاخره هر انتصابی حرف و حدیث‌هایی هم دارد، در عین حال ملاک ما توانمندی فرد و پاسخ استعلام مثبت نهادهای امنیتی و نظارتی است.

او همچنین در خصوص بحث تعیین تکلیف کمربندی شیراز، گفت: اول اینکه این کمربندی معارض دارد و هنوز حقوق مالکانه برخی املاک مورد مسیر در این محور پرداخت نشده است، لذا در صورت انتقال کمربندی از مسکن و شهرسازی به شهرداری باید پاسخگوی مطالبات این معارضین باشیم.

شهردار شیراز ادامه داد: از سوی دیگر هنوز مسیر جایگزین برای کمربندی تعریف نشده و تا زمانی که کمربندی شمال شرق شیراز افتتاح نشود، نمی‌توان از کمربندی فعلی به صورت معبر شهری استفاده کرد.

اصنافی ادامه داد: همچنین بحث تغییر کاربری در حریم کمربندی مطرح شده است که اعتقاد داریم کمربندی فعلی نیازمند مسیر کندرو است، لذا باید فریاد بزنیم تغییر کاربری در حریم کمربندی نباید انجام شود. لذا اعتقاد داریم که با تغییر نام کمربندی شیراز مشکلات آن مرتفع نمی‌شود.

وی در خصوص ایجاد طرح‌های جاذب و گردشگری بر روی رودخانه خشک هم گفت: در بحث این رودخانه با دوگانگی مالکیت رو به رو هستیم. امروز شرکت آب منطقه‌ای فارس از ما اجاره کنارگذرها را می‌خواهد، بنابراین در این فضا با چه رویکردی برای این رودخانه بر روی این طرح بگذاریم؟

شهردار شیراز همچنین در خصوص لزوم طراحی و نصب المان‌های فرهنگی و مذهبی در حرم سوم اهل بیت(ع)، این موضوع را از موارد در دستور کار بیان و ابراز امیدواری کرد که موضوع در بودجه سال آینده این مجموعه دیده و کار اجرایی شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی