دبیرکل متروپلیس مهمترین رکن اجرایی انجمن کلانشهرهای جهان است
دبیرکل متروپلیس مهمترین رکن اجرایی انجمن کلانشهرهای جهان است

به گزارش پگاه خبر؛نشست هیات مدیره انجمن کلانشهرهای جهان (متروپلیس) با حضور شهردار شیراز و به میزبانی شهر گوانگجو (کشور چین) برگزار شد. سید احسان اصنافی در این نشست که با حضور اعضای هیات مدیره متروپلیس همچون مادرید و بارسلونا (اسپانیا)، گوانگجو (چین)، بوگاتا (کلمبیا)، مشهد و … برگزار شد، گفت: دبیرکل متروپلیس مهمترین رکن […]

به گزارش پگاه خبر؛نشست هیات مدیره انجمن کلانشهرهای جهان (متروپلیس) با حضور شهردار شیراز و به میزبانی شهر گوانگجو (کشور چین) برگزار شد.
سید احسان اصنافی در این نشست که با حضور اعضای هیات مدیره متروپلیس همچون مادرید و بارسلونا (اسپانیا)، گوانگجو (چین)، بوگاتا (کلمبیا)، مشهد و … برگزار شد، گفت: دبیرکل متروپلیس مهمترین رکن اجرایی این انجمن و بازوی اجرایی ما به عنوان هیات مدیره است.

اصنافی در ادامه با توجه به اتمام دوره مسئولیت دبیرکل انجمن کلانشهرهای جهان افزود: بخش مهمی از موفقیت های متروپلیس مرهون تلاش های اکتاوی دلاوارگا دبیرکل انجمن کلانشهرهای جهان و دبیرخانه این نهاد است و در پنج سال گذشته که وی مسئولیت دبیرکلی را بر عهده داشته، متروپلیس سازمانی پویاتر و پایدارتر شده است.

شهردار شیراز عضو هیات مدیره انجمن کلانشهرهای جهان خاطرنشان کرد: واکنش سریع به شرایط جدید ناشی از شیوع ویروس کرونا و طراحی پلتفرم تبادل اطلاعات، گسترش شبکه و … از جمله اقدامات دبیرکل انجمن کلانشهرهای جهان است که حکایت از عملکرد مطلوب وی و همکارانش در متروپلیس دارد. از تلاش های اکتاوی دلاوارگا دبیرکل انجمن کلانشهرهای جهان تشکر می کنم و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.
بر اساس این گزارش، سیزدهمین کنگره جهانی متروپلیس با حضور کلانشهرهای دنیا از پنج قاره به صورت مجازی و به میزبانی گوانگجو ( کشور چین) در حال برگزاری است و در بخشی از برنامه های این کنگره جهانی، جلسه هیات مدیره با حضور ۲۷ عضو از ۳۲ عضو برگزار شد.

در نشست هیات مدیره متروپلیس مواردی همچون ارائه و بررسی گزارش عملکرد متروپلیس، امور مالی همچون بستن حسابهای سال ۲۰۲۰، اصلاحیه بودجه، استراتژی پایدار مالی و پیشنهاد بودجه ۲۰۲۲ و شرایط میزبانی کنگره آتی متروپلیس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین با تصویب اعضای هیات مدیره دو کلانشهر از کشور اندونزی و یک کلانشهر از کشور مکزیک به عنوان اعضای جدید انجمن کلانشهرهای جهان پذیرفته شدند. با احتساب این موارد، شمار اعضای متروپلیس به ۱۴۳ شهر رسید.

لازم به ذکر است که انجمن کلان شهرهای جهان (متروپلیس) در سال ۱۹۸۴ به ابتکار شهرداری پاریس بنیان گذاری شد و در سال ۱۹۸۵ در مونترال (کانادا) آغاز به کار کرد. هم اکنون دبیرخانه این انجمن بین المللی در بارسلون اسپانیا واقع شده است. از سرتاسر جهان شهرهای پاریس، مادرید، بروکسل، مسکو، پکن، سئول، دهلی نو، استانبول، بانکوک، ژوهانسبورگ و … و از کشور ایران نیز شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و … عضو این انجمن هستند و شهرداری شیراز به عنوان عضو هیات مدیره متروپلیس فعالیت می کند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی