همت عالی مدیران مشکلات به‌صورت قاعده‌مند برطرف می شود
همت عالی مدیران مشکلات به‌صورت قاعده‌مند برطرف می شود

به گزارش پگاه خبر؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام  بعدازظهر امروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه امید است این حضور شما در استان فارس منجر به تغییر و تحولات مثبت شود، اظهار داشت: ساختارهای گوناگون از جمله ساختار حقوقی در کشور دارای اشکالاتی است که باید برطرف شود. وی با بیان اینکه […]

به گزارش پگاه خبر؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام  بعدازظهر امروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه امید است این حضور شما در استان فارس منجر به تغییر و تحولات مثبت شود، اظهار داشت: ساختارهای گوناگون از جمله ساختار حقوقی در کشور دارای اشکالاتی است که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه این ساختار سبب شده اصلاح فرآیندهای دارای اشکال در چارچوب حقوقی مشکل باشد، گفت: مصداق بارز این مشکلات بانک‌ها و تسهیلات آنها برای واحدهای تولیدی است به این نحو که در قبال وام به تولیدکننده سود مرکب دریافت می‌کند که مصداق رباست علاوه بر آن جریمه دیرکرد و نظیر این نیز لحاظ می‌شود که در نهایت سبب لطمه به واحد تولیدی می‌شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه لطمه به واحد تولیدی سبب تعطیلی واحد و بیکاری کارگر می‌شود، افزود: این رویه نه تنها صاحبان تولید که به اقتصاد ضربه می‌زند و ظلم به کارگران است که باید با وضع قوانین جدید جلوی آن گرفته شود.

آیت‌الله  دژکام با انتقاد از عدم مصرف سپرده‌های بانکی مردم فارس در همین استان بیان کرد: سپرده‌های مردم فارس از بانک‌های استان به مرکز و جاهای دیگر منتقل می‌شود که بارها نیز مورد گلایه ما و دیگر ائمه‌جمعه از جمله مرحوم آیت‌الله ایمانی بوده اما کار اصلاح نشده است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی می‌تواند در این زمینه ورود کند تا مشکل به‌صورت قاعده‌مند برطرف شود، عنوان کرد: اگر این موارد را نتوانیم به شکلی قاعده‌مند و برخی از گره‌ها را باز کنیم، مشکل حل نخواهد شد و در این میان تنها بانک‌های خصوصی نیست بلکه بانک‌های دولتی نیز همین رویه را دارند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برای حل مشکل نیاز به یک همت عالی در همه مدیران هستیم و با برگزاری جلسه مشکلات حل نمی‌شود، تصریح کرد: تغییر و اصلاح شجاعت و شهامت می‌خواهد که باید وارد میدان شد و شما به‌عنوان اتاق بازرگانی در این سیستم منافعی دارید اما منافع بزرگ‌تری هم هست که دارد از بین می‌رود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اگر کشور می‌خواهد اصلاح شود باید روی این مسائل فکر کنیم، گفت: مسلما ساختار فعلی به همین شکل خطا دارد و باید اصلاح شود. باید راه تامین سود که منجر به مصالح کشور شود، پیدا کرد چراکه رویه‌ای که اکنون هست تجارت و تولید را تحت تاثیر قرار داده است.  اتاق بازرگانی می‌تواند عالمانه راه حل ارائه دهد تا به وزارت صمت و اقتصاد کمک و نهایتا رویکردهای غلط اصلاح شود.

انتهای پیام/