زمینه تأمین امنیت و استمرار آرامش جامعه باتلاش‌های شبانه روزی قضات
زمینه تأمین امنیت و استمرار آرامش جامعه باتلاش‌های شبانه روزی قضات

رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم معارفه سرپرستان دادسرا‌های ناحیه یک و دو شیراز و معاون نظارت و بازرسی دادستان شیراز ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی قضات دادسرا‌ها گفت: قضات با سلب کردن آسایش از خود زمینه تأمین امنیت و استمرار آرامش جامعه را فراهم می‌کنند.

به گزارش پگاه خبر؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم معارفه سرپرستان دادسرا‌های ناحیه یک و دو شیراز و معاون نظارت و بازرسی دادستان شیراز ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی قضات دادسرا‌ها گفت: قضات با سلب کردن آسایش از خود زمینه تأمین امنیت و استمرار آرامش جامعه را فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی در این مراسم که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از معاونین قضایی دادگستری فارس برگزار شد با اشاره به این که دادسرای شیراز نیز به مانند مجموعه محاکم استان از قضات با دانش برخوردار است بیان داشت: قضات دادسرا و دادگاه‌های استان اغلب مشاور علمی طرح‌های قوه قضائیه می‌باشند و این امر از مجموعه قضایی استان فارس چهره‌ای علمی ساخته است.

رئیس کل دادگستری استان فارس که صبح امروز از دادسرای ناحیه یک شیراز نیز بازدید کرد در جمع قضات این مجموعه گفت: تقوا، امانت داری و دانش قضایی سه خصوصیت بارز قضات دادسرا و محاکم استان فارس است و همین امر باعث ادامه روند روبه رشد و استمرار خدمت رسانی با کیفیت در دادسرای شیراز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برعدم صدور قرار‌های بازداشت در پرونده‌های غیر مهم تأکید کرد و افزود: قرار‌های بازداشت باید منحصر به جرائم مهم و حساس باشدو تلاش شود استفاده از این قرار سنگین در جای مناسب خود استفاده شود.

وی از عملکرد دادسرا جنایی و جرائم امنیتی و شعب ویژه در برخورد با فساد و مجتمع اجرای احکام و معاونت پیگیری حقوق عامه ابراز رضایت کرد و خاطرنشان ساخت: حوزه‌های تحت پوشش دادسرای ناحیه یک و دو شیراز گستردگی بالایی دارد و همین امر باعث شده است حجم پرونده‌های وارده و فشار کار در این دو دادسرا زیاد باشد.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین از راه اندازی دادسرا در شهر صدرا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: راه اندازی دو مجتمع قضایی ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی و دادسرای ویژه سرقت نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی همچنین وظایف معاون نظارت و بازرسی دادستانی را مسئولیتی مهم خواند و تاکید کرد: با توجه به وظایف تعریف شده برای این معاونت به خصوص در امر نظارت بر دادسرا‌ها و ضابطین، این مجموعه از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و انتخاب قاضی جمشید فرهادی برای این مسئولیت با توجه به تجارب و عملکرد مدیریتی در دادسرای ناحیه دو شیراز انتخاب شایسته‌ای است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان از تلاش‌های قاضی فرود شکوه و جمشید فرهادی در دوران تصدی مسئولیت در دادسرای ناحیه یک و دو شیراز تقدیر و قاضی محمدرضا انصاری را به سمت معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه یک شیراز معرفی کرد.

گفتنی است قاضی فرود شکوه از این پس مسئولیت دادسرای ناحیه دو شیراز و قاضی جمشید فرهادی مسئولیت معاونت نظارت و بازرسی دادسرای مرکز استان فارس را عهده دار خواهند بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دادسرای شیراز از حیث عملکرد در زمره دادسرا‌های برتر کشور قرار دارد گفت: با همت و پشتکار قضات و کارکنان این مجموعه این روند استمرار خواهد داشت.

سید مصطفی بحرینی به نیاز شهر صدرا به مجتمع دادسرا و همچنین رفع کمبود‌های نیروی انسانی در دادسرا‌های شیراز اشاره کرد و افزود: با عنایت ویژه ریاست کل دادگستری استان و رفع کمبود‌ها زمینه ارتقاء بیش از پیش دادسرای شیراز در راستای خدمت رسانی مناسب فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی