دکل های آسیب دیده از طوفان در منطقه باشت و گچساران ترمیم شد
دکل های آسیب دیده از طوفان در منطقه باشت و گچساران ترمیم شد

دکل های مهاری در منطقه کوهستانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پگاه خبر؛معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر از آسیب دیدن برخی دکل های برق در طوفان شدید تابستان در منطقه باشت و گچساران خبر داد و بیان داشت : دکل های آسیب دیده از طوفان در منطقه باشت و گچساران ترمیم و شبکه برقرار گردید .

دکتر مهدی توکلی با تشریح جزییات عملیات انجام شده افزود: طوفان گسترده در این منطقه منجر به خسارات شدید و سقوط دو دکل دو مداره ۲۳۰ کیلوولت گردید که موجب افت ولتاژ در منطقه شده بود.

دکتر توکلی افزود:طرح دو دکل اضطراری برای اولین بار در منطقه کوهستانی اجرا شد،با اجرای این طرح مهم و حیاتی پس از ۵ شبانه روز و ۴۰۰۰ نفر با تلاش بی وقفه و شبانه روزی همکاران شرکت برق منطقه ای فارس و با پیمانکاری شرکت تعمیرات نیروی برق فارس در گرمای شدید و شرایط آب و هوایی سخت و با همراهی شرکت برق منطقه ای خوزستان اجرا گردید.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر ادامه داد : در چنین شرایطی بطور معمول احداث پایه های بتنی با هزینه های چندین برابر این طرح و زمانی حدود یک ماه قابل اجرا بود ، که پس از بررسی های فنی و مهندسی این طرح علی رغم دشواری های فراوان با همت و تلاش همکاران شرکت برق برای اولین بار در منطقه ای کوهستانی اجرا و برقرار گردید . لازم بذکر است که استحکام و پایداری دکل های مذکور طی چند ماه اخیر با وجود باد و طوفان های شدید کاملا موفقیت آمیز بوده است.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی