بزرگترین سایت تولید کمپوست توسط بانوان درشهرستان مرودشت افتتاح شد
بزرگترین سایت تولید کمپوست توسط بانوان درشهرستان مرودشت افتتاح شد

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت،کاووس همتی،گفت:تولید چهار تن کمپوست توسط بانوان عضو صندوق‌های خرد زنان در روستای محمد آباد از توابع شهرستان مرودشت این سایت بزرگترین سایت تولید کمپوست توسط بانوان در سطح استان است. مدیر جهاد کشاورزی مرودشتبا بیان اینکه سایت مذکور از دو ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت،کاووس همتی،گفت:تولید چهار تن کمپوست توسط بانوان عضو صندوق‌های خرد زنان در روستای محمد آباد از توابع شهرستان مرودشت این سایت بزرگترین سایت تولید کمپوست توسط بانوان در سطح استان است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشتبا بیان اینکه سایت مذکور از دو ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: با آموزش‌های ارائه شده توسط اداره آموزش و ترویج و نظارت‌های مستمر در حال حاضر کمپوست آماده توزیع و ارائه به بازارشده است.

او با اشاره به اینکه در این طرح برای بیش از ۱۵۰ نفر آموزش‌های حضوری و مجازی ارایه شده است، اظهار کرد: در این طرح از ترکیب کود حیوانی، ضایعات شیرین بیان و پسماند‌های خانگی در منازل استفاده شده است که علاوه بر کاهش مصرف کود‌های شیمیایی اشتغال زایی بانوان را در پی داشته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تولید کمپوست توسط بانوان در راستای اجرای طرح ملی تولید کمپوست صورت گرفته است، ابراز کرد: مقداری از کمپوست تولیدی به منظور استفاده در باغچه‌های محصول سالم طرح بهبود تغذیه جامعه زنان روستایی و طرح زنجیره توسعه گیاهان دارویی توزیع می‌شود و مابقی به فروش می‌رسد.

همتی با اشاره به توانمندی زنان روستایی شهرستان مرودشت در زمینه‌های مختلف یادآورشد: بانوان روستایی در این شهرستان علاوه بر تولید کمپوست با طرح‌ها و ایده‌هایی خلاقانه در حوزه‌های، تولید رب گوجه فرنگی، رب انار، انواع ترشیجات و شوریجات، تولید و یسته بندی انواع دم نوش‌های گیاهی، سبزی‌های خشک وغیره در ایجاد کسب و کار‌های خانگی فعال هستند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی