دانش آموزان انتظارات خودرا از مدیرکل آموزش و پرورش استان مطالبه نمایند
دانش آموزان انتظارات خودرا از مدیرکل آموزش و پرورش استان مطالبه نمایند

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار با تشکل‌های دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به اینکه ۱۳ آبان سالروز سه رویداد مهم از جمله تبعید حضرت امام (ره)، شهادت دانش آموزانی که در سالگرد تبعید ایشان تظاهرات کرده بودند و تسخیر لانه جاسوسی در سالگرد شهادت این دانش‌آموزان است، عنوان کرد: این سه […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار با تشکل‌های دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به اینکه ۱۳ آبان سالروز سه رویداد مهم از جمله تبعید حضرت امام (ره)، شهادت دانش آموزانی که در سالگرد تبعید ایشان تظاهرات کرده بودند و تسخیر لانه جاسوسی در سالگرد شهادت این دانش‌آموزان است، عنوان کرد: این سه رویداد، سه اقدام اصیل مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی است که باید الگویی برای همه مردم و مسئولان در مسیر تعالی کشور باشد.

استاندار فارس در این دیدار پس از شنیدن سخنان دانش‌آموزان، بر لزوم بهره گرفتن از توانایی‌ها و ظرفیت های این قشر اثر گذار تاکید کردو از آنها خواست در چند روز آینده انتظاراتی که از مدیرکل آموزش و پرورش استان دارند را بیان کنند.

وی اظهار کرد: بی تردید مطابقت خواسته های دانش آموزان با برنامه های ارائه شده از سوی افرادی که برای سمت مدیرکلی آموزش و پرورش معرفی می‌شوند در انتخاب گزینه مناسب اثر بخش خواهد بود که البته دانش آموزان عزیز باید دقت کنند این انتظارات مبتنی بر واقعیت ها و توجه به محدودیت های موجود نوشته شود.

دکتر ایمانیه به اشاره به سخنان دانش آموزان گفت: به نظر می‌رسد در حال حاضر با دو مشکل در نظام آموزش و پرورش مواجه هستیم که شامل مشکلات فرهنگی و پرورشی و خشک و غیر قابل انعطاف بودن نظام آموزشی کشور می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه انتقاد و نظارت کردن به تنهایی کافی نیست از دانش آموزان خواست همواره به دنبال یافتن راهکارهای عملیاتی با توجه به محدودیت منابع مالی و سایر موارد باشند.

وی عنوان کرد: بسیاری از مشکلات با راهکارهای نرم افزاری و خلاق قابل حل هستند، همانگونه که راه اندازی مجمع خیرین سلامت بسیاری از محدودیت های تامین بودجه و… را شکست و مشکلات بزرگی را رفع کرد.

استاندار فارس از دانش آموزان خواست به این موضوع فکر کنند که کدام یک از مشکلات استان را با چه راهکاری می‌توانند حل کنند.

دکتر ایمانیه تاکید کرد: از این پس نمایندگانی از دانش‌آموزان در بسیاری از جلسات استانی همچون جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر و… حضور داشته باشند و در سفرهای شهرستانی نیز برای آشنایی با عمق مشکلات مردم شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران کل استانی نیز باید در کنار خود از حضور این دانش آموزان استفاده کنند.

استاندار فارس این اقدامات را سبب تجربه اندوزی دانش آموزان و آمادگی آنها برای قرار گرفتن در پست های مدیریتی آینده دانست.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه عدالت آموزشی تاکنون به دلیل محدودیت های مختلف محقق نشده است از دانش آموزان خواست راهکارهای عملیاتی خود برای تحقق این عدالت در نظام آموزشی را ارائه دهند.

آموزش بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که به اعتقاد استاندار فارس باید با برگزاری جلسات هم اندیشی طرحی مناسب برای این کار مهم تدوین شود و فارس سرآمد این اقدام در کشور باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین بر لزوم همکاری نهادینه میان مدیران دانشگاه ها و آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از دیدگاه ها و ظرفیت های بسیار ارزشمند دانش آموزان اعلام کرد نشست هایش با این تشکل ها استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام/سمیه یگانه