محقق شدن مطالبات رسیدن به نقطه مطلوب و آرمان جامعه اسلامی است
محقق شدن مطالبات رسیدن به نقطه مطلوب و آرمان جامعه اسلامی است

به گزارش پگاه خبر؛نماینده ولی فقیه در فارس ،آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (پنج شنبه ۱۳ آبان) در دیدار فعالان و تشکل های مختلف دانش آموزی استان فارس به مناسبت ۱۳ آبان گفت: روز دانش آموز را به تمام تشکل ‌های مختلف دانش آموزی تبریک می گوییم و دانش آموزان ما باید بدانند که […]

به گزارش پگاه خبر؛نماینده ولی فقیه در فارس ،آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (پنج شنبه ۱۳ آبان) در دیدار فعالان و تشکل های مختلف دانش آموزی استان فارس به مناسبت ۱۳ آبان گفت: روز دانش آموز را به تمام تشکل ‌های مختلف دانش آموزی تبریک می گوییم و دانش آموزان ما باید بدانند که ما در دوران قبل از انقلاب، چیزی به نام مطالبه گری نداشتیم و این مسائل معنا نداشت.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: به همین دلیل نمی توانستیم روبروی استاندار و فرماندار و یا هر مقام دیگری بنشینیم و خواسته های خود را بدون هیچ نگرانی بیان کنیم اما بعد از انقلاب، مقام معظم رهبری به عنوان شخص اول مملکت، چند نهضت ایجاد کرده اند که از جمله آنها آزاد اندیشی، نظریه پردازی و مطالبه گری است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: از ابعاد مهمی که انقلاب اسلامی به آن می پردازد بحث فرهنگ جامعه و مردم است و مشکلات اقتصادی کنونی نیز رفع خواهند شد.

وی تاکید کرد: کمونیست ها می گفتند همه جامعه را ساکت کنید تا به پیشرفت اقتصادی برسیم اما مقام معظم رهبری فرموده اند مطالبه گری را در بین جوان ها رایج کنید تا پیشرفت کنیم که نقطه قوت برای نظام اسلامی است.

آیت الله دژکام ادامه داد: با سبک بسیار جدیدی که ریشه در آموزه‌های اسلامی دارد کارهای یک کشور را پیش می بریم و به دنبال پیشرفت و توسعه اسلامی هستیم اما مطالبه گری آدابی دارد و نباید به گونه ای باشد که به بهانه آداب یک جوان عزیزی نتواند خواسته خود را مطالبه کند.

وی اضافه کرد: جوانان باید بتوانند خواسته خود را مطالبه کنند و طرف مقابل نیز این اطمینان را بدهد که برای محقق شدن مطالبات تلاش خواهد کرد و این همان نقطه مطلوب و آرمان جامعه اسلامی است.

امام جمعه شیراز گفت: آداب مطالبه‌ گری باید طوری تنظیم شود که حرفی در گلوی کسی نماند و البته حرمت ها نیز شکسته نشده و آبروی افراد ریخته نشود.

آیت الله دژکام با اشاره به هویت بخشی نیز عنوان کرد: هویت بخشی در تعامل و ارتباط ۲ نسل شکل می گیرد و میدان های ورزشی، علمی، فرهنگی و مدیریتی مربوط به دانش آموزان است که از تجربات نسل گذشته خوب استفاده کنند.

وی افزود: ۳۰۰ هزار شهید ما با امکانات و ابزار محدود آن روز به میدان آمدند و حرف اسلام و ایران را به جهان منتقل کردند اما امروز امکانات و ابزار پیشرفت کرده و مهم حُسن استفاده از این امکانات و ابزار است.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: امروز وظیفه جوانان رساندن  پیام اسلام و ایران به گوش تمام جوانان جهان است و اگر فضای افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار ندهیم نمی توانیم ادامه این انقلاب را شاهد باشیم.

انتهای پیام/