دغدغه بهره برداران برای تامین نهاده باطرح کشت قراردادی گندم کاهش می یابد
دغدغه بهره برداران برای تامین نهاده باطرح کشت قراردادی گندم کاهش می یابد

به گزارش پگاه خبر؛فرهاد شریفی قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  در حاشیه نشست آغازین طرح کشت قراردادی گندم که در شهرستان رستم برگزار شد بیان کرد: کشت قرادادی در خودکفایی گندم موثر است و می‌تواند از دغدغه بهره برداران برای تامین نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز بکاهد. معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان […]

به گزارش پگاه خبر؛فرهاد شریفی قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  در حاشیه نشست آغازین طرح کشت قراردادی گندم که در شهرستان رستم برگزار شد بیان کرد: کشت قرادادی در خودکفایی گندم موثر است و می‌تواند از دغدغه بهره برداران برای تامین نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز بکاهد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: در کشت قراردادی گندم وجوه محصول تولیدی به موقع پرداخت می شود تا اطمینان خاطر میان کشاورز و متولیان امر کشاورزی حاصل شود.

او ادامه داد: گندم یکی از کالا‌های راهبردی اساسی و به عنوان قوت اصلی مردم جامعه محسوب می شود که ضرورت دارد با ارائه راهکار‌های لازم و طرح‌های نوین، بیش از پیش نسبت به رونق تولید این محصول توجه شود.

شریفی با اشاره به این موضوع که یکی از اهداف دولت در کشت قراردادی، توسعه بیمه محصولات کشاورزی خصوصا گندم است، افزود: این کار می‌تواند بهره برداران را در مواقع بحرانی و وضعیت نامناسب اقلیمی در این سال‌های کم آبی و خشکسالی همراهی کند.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس یکی دیگر از اهداف کشت قراردادی گندم را حذف دلالان و واسطه‌ها دانست و اضافه کرد: این طرح همزمان در هفت استان کشور از جمله فارس اجرا می‌شود که شهرستان رستم با توجه به وضعیت اقلیمی مطلوب به عنوان یک منطقه آزمایشی می‌تواند نقطه عطفی در اجرای این طرح نوین باشد.

در نشست آغازین طرح آزمایشی کشت قراردادی گندم در شهرستان رستم، فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان، مدیر عامل شرکت غله استان فارس، مسئول بازرگانی شرکت خدمات حمایتی این استان، تعدادی از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت شهرستان و جمعی از کشاورزان پیشرو حضور داشتند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی