اصلاح و رفع نقاط حادثه خیزتصادفات به کمتر از نصف کاهش می یابد
اصلاح و رفع نقاط حادثه خیزتصادفات به کمتر از نصف کاهش می یابد

استاندار فارس گفت: با برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه‌های مسئول‌ به ویژه در زمینه اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز و نصب دوربین های کنترل سرعت باید میزان تلفات تصادفات در این استان به کمتر از نصف کاهش یابد.

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان با بیان اینکه اولین عامل مرگ افراد یک تا ۳۵ ساله تصادفات است، اظهارداشت: این آمار به خوبی نشان دهنده اهمیت پرداختن به این موضوع و ضرورت برنامه ریزی دقیق برای کاهش تلفات تصادفات است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه پیشگیری از بروز تخلفات و تصادفات درون شهری و جاده ای نیازمند فرهنگ سازی و فعالیت های تبلیغی و رسانه ای است، افزود: متاسفانه در خصوص فرهنگ سازی کوتاهی صورت گرفته است و اگر بخشی از هزینه های هر حوزه به مسئله فرهنگ‌سازی و تبلیغات اختصاص یابد معضلات،کاهش قابل توجهی خواهد یافت.
وی با تاکید بر این که فرمانداران شهرستان های استان فارس باید در زمینه کاهش آمار تصادفات به صورت جدی وارد میدان شوند و وظایف مشخص شده را بر عهده بگیرند، گفت: یکی از مولفه های مهم ارزیابی فرمانداران استان فارس بر اساس کاهش آمار تصادفات خواهد بود.
استاندار فارس خواستار تشکیل کمیته علمی در زمینه تصادفات رانندگی شد و ادامه داد: این کمیته باید هر هفته تشکیل جلسه بدهد و با بررسی دقیق مسائل این حوزه، دستورکارهای جلسه شورای راهبردی تصادفات استان فارس را تامین کند.
دکتر ایمانیه با تأکید بر اینکه تعلل در رسیدگی به وضعیت تصادفات رانندگی استان فارس از طرف دستگاه های مسئول پذیرفته نیست، تصریح کرد: وضعیت کمربندی شیراز باید به سرعت با هماهنگی شهرداری شیراز، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری تعیین تکلیف شده و از شرایط نابهنجار کنونی خارج شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه افزایش ۱۰ درصدی فوت در اثر تصادفات رانندگی در هفت ماهه ابتدای سال نسبت به سال گذشته، گفت: کنترل میزان تصادفات و کاهش آمار فوت در استان نیازمند عزم جدی و مشارکت همه دست اندرکاران در سطح استان و شهرستان ها است.
وی با بیان این که تصادفات موتورسواران موجب صدمات بسیاری به آن ها می شود، افزود: استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتور سوار باید اجباری شده و نیروی انتظامی در این زمینه برخورد قانونی انجام دهد.

انتهای پیام/سمیه یگانه