تحقق نظام عادلانه در راستای رفع مشکلات شهرستان رستم
تحقق نظام عادلانه در راستای رفع مشکلات شهرستان رستم

استاندار فارس یکی از نمونه های بارز مشکلات شهرستان رستم را تعطیلی هفت ساله کارخانه قند در این شهرستان دانست و با ابراز تاسف از اینکه ۶۰۰ کارگر شاغل در این کارخانه بیکار شده اند تاکید کرد: پیگیری جدی برای فعالیت مجدد کارخانه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در سفر به شهرستان رستم، پس از بازدید از بخش های مختلف و بررسی مسائل موجود عنوان کرد: این شهرستان مشکلات مزمنی دارد که قطعا در زمانی اندک  قابل حل نیست؛ اما باید در مسیر رفع همه این مشکلات حرکت کنیم تا به توازن مورد نیاز برای یک نظام عادلانه و عدالت پرور دست یابیم.
استاندار فارس یکی از نمونه های بارز مشکلات شهرستان رستم را تعطیلی هفت ساله کارخانه قند در این شهرستان دانست و با ابراز تاسف از اینکه  ۶۰۰ کارگر شاغل در این کارخانه بیکار شده اند تاکید کرد:  پیگیری جدی برای فعالیت مجدد کارخانه در دستور کار قرار گرفته است.
دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه احداث بیمارستان شهر مصیری تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: این پروژه احتیاج به سرعت بخشی دارد تا مردم شهرستان بتوانند از خدمات سلامت بیشتر و با کیفیت تری برخوردار شوند و نیاز نداشته باشند برای دریافت این خدمات به نورآباد مراجعه کنند.
از دیگر پروژه هایی که استاندار فارس طی این سفر  از روند اجرایی شدن آن بازدید کرد، جاده پل فهلیان- پل بریم بود که به اعتقاد وی باید با سرعت بسیار بیشتری انجام شود؛ بررسی و رفع مشکلات موجود برای سرعت بخشی به این پروژه به دستور استاندار فارس مصوب شد.
دکتر ایمانیه که از منطقه محروم پشت کوه بازدیدی میدانی داشت، آبرسانی و گازرسانی و احداث جاده های فرعی برای این منطقه را به عنوان یکی از مصوبات  این سفر اعلام کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه شهرستان تازه تاسیس رستم از ابتدا تاکنون فاقد یک مجتمع اداری منسجم بوده و ادارات به صورت پراکنده در مکان های مختلف فعالیت می کنند ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد تکمیل پروژه مجتمع اداری در این شهرستان باشیم.
انجام پیگیری های لازم برای تکمیل دو سالن ورزشی در کوپن و بابا میدان از دیگر مصوبات سفر استاندار فارس به شهرستان رستم بود.
استاندار فارس در پاسخ به نگرانی اهالی شهرستان رستم درباره تکمیل سد پارسیان ضمن تاکید بر اهمیت احداث این سد برای چند شهرستان، عنوان کرد: پروژه سد پارسیان با همکاری نماینده مجلس و نظر ویژه وزیر نیرو در دست پیگیری است و امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری از آن باشیم.
توسعه و رفع مشکلات یادمان شهدا نیز از دیگر موارد مورد تاکید دکتر ایمانیه در سفر به رستم بود.
وی در بخش دیگری از سفر خود از دشت بازار بازدید کرد و با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی این دشت نیازمند راه اندازی پمپاژ آب است، اظهار کرد: راه اندازی این پمپاژ در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفته است.
در این سفر همچنین راه روستایی کناره – سالاری به طول ۶ کیلومتر، با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال با حضور دکتر ایمانیه استاندار فارس به بهره برداری رسید که از مطالبات مردمی در این منطقه بود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی