مشارکت برای دریافت واکسن کمکی مهم به استحکام سپر دفاعی جامعه است
مشارکت برای دریافت واکسن کمکی مهم به استحکام سپر دفاعی جامعه است

به گزارش پگاه خبر؛دکتر «مهرزاد لطفی» با اشاره به خیز آهسته موارد ابتلا و بستری بیماران مشکوک و یا دارای علائم کروناویروس در بیمارستان های استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با به کارگیری تمامی توانمندی های موجود و ایجاد زیرساخت های موردنیاز در زمینه انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹، کماکان از زمان تحویل واکسن […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر «مهرزاد لطفی» با اشاره به خیز آهسته موارد ابتلا و بستری بیماران مشکوک و یا دارای علائم کروناویروس در بیمارستان های استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با به کارگیری تمامی توانمندی های موجود و ایجاد زیرساخت های موردنیاز در زمینه انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹، کماکان از زمان تحویل واکسن تا تلقیح آن در کشور پیشتاز است.
او بخشی از این موفقیت را مرهون مشارکت و هوشمندی مردم استان در زمینه اهمیت واکسیناسیون دانست و بر ضرورت افزایش این شتاب تا زمان دستیابی به میزان قابل قبول در سطح جامعه تاکید کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار به افرادی که برای دریافت واکسن کروناویروس کوتاهی می کنند، اظهار کرد: آمارها نشان دهنده افرایش ایمنی افراد واکسینه در برابر این بیماری و حتی کاهش شدت آن در صورت ابتلا است، اما افراد غیرواکسینه در معرض خطر شدید ابتلا به بیماری هستند.
دکتر لطفی با بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان، به روند افزایشی موارد مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و ورودی بیماران جدید بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال خطر مواجهه با موج ششم بیماری، از تمامی مسوولان و افراد شاخص جامعه دعوت می شود تا در جلب مشارکت عمومی برای مراجعه و دریافت واکسن، همکاری داشته باشند.
او همچنین از افرادی که دُز اول واکسن علیه کروناویروس را دریافت کرده اند و هنوز برای دُز دوم واکسن مراجعه نکرده اند، خواست که هر چه زودتر برای این امر اقدام کنند، زیرا ایمنی کافی در برابر این بیماری با دریافت دو دُز واکسن میسر است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: واکسیناسیون علیه کروناویروس در کنار رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می تواند در مدیریت و کنترل بیماری موثر باشد، بنابراین شهروندان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس را جدی بگیرند.
بررسی آخرین وضعیت واکسیناسیون در پایگاه های استان، وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون، علت های جان باختن مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان و روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی از دیگر محورهایی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست مورد ارزیابی قرار داد.
دکتر لطفی همچنین ظرفیت تخت های ویژه و عادی بیمارستان های استان، چگونگی فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، میزان مراجعه به این مراکز و آخرین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی را بررسی کرد.
معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص حوزه های مختلف مانند فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، تجهیزات و ملزومات پزشکی، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان و انجام تست های کروناویروس، فرآیند واکسیناسیون علیه کووید۱۹ ارائه کردند.
چهارصد و سی و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز دهم آبان ۱۴۰۰ در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/