برداشت ذرت ازسطح ۲هزارو۶۰۰هکتارازمزارع شهرستان کازرون
برداشت ذرت ازسطح ۲هزارو۶۰۰هکتارازمزارع شهرستان کازرون

به گزارش پگاه خبر؛مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی با اشاره به اینکه برداشت ذرت در این شهرستان تا اواسط آذر ماه ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از ۴۵۲ هزار تن ذرت علوفه ای و ۲۰۰۰تن ذرت دانه ای تولید شود. وی اظهار کرد: بسیاری از کشاورزان این شهرستان بخاطر صرفه […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی با اشاره به اینکه برداشت ذرت در این شهرستان تا اواسط آذر ماه ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از ۴۵۲ هزار تن ذرت علوفه ای و ۲۰۰۰تن ذرت دانه ای تولید شود.
وی اظهار کرد: بسیاری از کشاورزان این شهرستان بخاطر صرفه جویی درمصرف آب، عملکرد بالا و زود رسی ذرت را به صورت علوفه ای برداشت می کنند.
رشیدی با اشاره به اجرای روشهای نوین آبیاری در مزارع ذرت این شهرستان با هدف صرفه جویی در منابع آب تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۱۰۰ درصد مزارع کشت ذرت این شهرستان به صورت روش تیپ و نواری، آبیاری شده اند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه ذرت یکی از محصولات مهم برای افزایش تولیدات زراعی است که در بخش دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ارقام ذرت کشت شده در این شهرستان شامل سیمون، سمیرا، ۶۷۸ و ۷۰۳ است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی