۵۰۰ هکتاراز اراضی کشاورزی فسابه کشت دانه روغنی کلزااختصاص می یابد
۵۰۰ هکتاراز اراضی کشاورزی فسابه کشت دانه روغنی کلزااختصاص می یابد

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا،ناصر انصاری گفت: کاشت دانه روغنی کلزا  از اواخر مهرماه در شهرستان فسا آغاز شده و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان فسا به کشت دانه روغنی کلزا  اختصاص یابد. وی اضافه کرد:بنا به […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا،ناصر انصاری گفت: کاشت دانه روغنی کلزا  از اواخر مهرماه در شهرستان فسا آغاز شده و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان فسا به کشت دانه روغنی کلزا  اختصاص یابد.
وی اضافه کرد:بنا به ارزیابی ها سه هزار کیلوگرم بذر کلزا از رقم هایولا ۵۰ به منظور کشت این محصول در شهرستان فسا مورد نیاز است که این نهاده تامین و در اختیار متقاضیان کشت داده می شود.
انصاری بیان کرد:  قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی جدید هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان تعیین شده است که امیدواریم با افزایش قیمت خرید دانه روغنی کلزا رغبت کشاورزان به کشت این محصول افزایش یابد.
به گفته وی; کلزاکاران برای افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود باید با همکاری مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان، اصول علمی را در کاشت، داشت و برداشت کلزا بکار گیرند.
انصاری گفت: کلزا می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از تراکم بیماری ها، آفات و علف های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد دانه این محصولات شود.

انتهای پیام/ابراهیم‌ عباسی