ترویج گفتمان دولت کار و کرامت توسط روابط عمومی ادارات استان
ترویج گفتمان دولت کار و کرامت توسط روابط عمومی ادارات استان

اولین سمینار آموزشی ویژه مدیران روابط عمومی ادارات استان فارس با عنوان راهبردهای مردم داری بر اساس تاکیدات دکتر ایمانیه برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر؛هادی بستام،سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس در این سمینار با بیان اینکه این فعالیت های آموزشی با رویکرد ارتقای روابط‌عمومی ها با دستور و حمایت استاندار فارس برگزار میشود، اظهارداشت: برنامه ریزی شده است که تا پایان سال هر ماه شاهد برگزاری این کارگاه های آموزشی باشیم.

هادی بستام با اشاره به اینکه روابط عمومی، تبلیغات یکسویه و مستقیم تجاری نیست، ادامه داد: فعالیت روابط عمومی شامل تأثیر غیرمستقیم بر مخاطبان و مردم است و این هدف با توجه به راهبردهای مردم‌داری مسیر خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم ترویج گفتمان دولت کار و کرامت توسط روابط عمومی ادارات استان، افزود: بر این اساس لزوم تغییر ریل حرکت و فعالیت های روابط عمومی ها متناسب با اهداف و شعارهای دولت کار و کرامت احساس می شود.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس تاکید بر مردم‌داری، اهمیت دادن به افکار عمومی و پاسخگویی صادقانه و سریع به سوالات و مسایل مرتبط با دستگاه متبوع را از جمله رویکرد های روابط عمومی ها اعلام کرد و گفت: اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس برای هماهنگی میان روابط عمومی دستگاه ها و پذیرش پیشنهادات به منظور بهبود جایگاه و عملکرد روابط عمومی ها در سطح استان آمادگی دارد.

بستام اعلام کرد: تداوم آموزش های کاربردی به منظور ارتقای توان روابط عمومی ها با هماهنگی دستگاه های مسوول مانند سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دستورکار اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس قرار دارد.

سخنران این سمینار آموزشی دکتر احمد یحیایی ایله ای استاد علوم ارتباطات با عنوان راهبردهای مردمداری گفت: دولت مردمی بایستی مردمداری را راهبرد اصلی کار و خدمات خود قرار دهد و برای این منظور روابط عمومی مهمترین بخش سازمانهاست که می تواند در عملیاتی کردن مردمداری دولت را یاری کند.

 دکتر یحیایی ایله ای اظهار داشت: روابط عمومی مروج ارزشهای سازمانی است بایستی تلاش کند تا مردم باوری، مردم شناسی و مردم یاری را در سازمانها ترویج کند.

وی بیان کرد: روابط عمومی مشاور اول مدیر ارشد سازمان است و برای این منظور لازم است اطلاعات دقیق و درست محیط پیرامون سازمان را رصد و تحلیل و راهکارهای درست به سازمان پیشنهاد کند و نقش تصمیم سازی را در سازمان بازی کند.

مشاور و محقق روابط عمومی در ارتباط با اهداف راهبردی روابط عمومی گفت: اعتماد آفرینی، مشارکت جویی، امید آفرینی مثلث اهداف راهبردی روابط عمومی است که توجه و پیگیری آنها می تواند مبنای تحولات بنیادی در سازمانهای دولتی شود.

به گفته دکتر یحیایی ایله ای روابط عمومی ها بایستی انتشار اخبار و اطلاعات توسعه بخش و امیدبخش را سرلوحه کار رسانه ای خود قرار دهند و انتشار اخبار بی محتوا و منفی که اثری مثبت در زندگی روزمره مردم ندارد خودداری کنند.

این استاد ارتباطات تاکید کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته دیگر کسی به سازمانها مراجعه حضوری ندارد و خدمات دولتها کاملا الکترونیکی و غیرحضوری است و این اقدام هزینه ها و مشکلات اداری و مردم را به حداقل رسانده است و اگر دولت سیزدهم روند الکترونیکی کردن خدمات دولتی را تسریع کند و در اولویت قرار دهد بخش بزرگی از رضایتمندی عمومی و اعتماد عمومی را کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/سمیه یگانه