بهره برداری از ۶۵ کیلومترفیبر نوری روستایی«تار»و ارتقاسایت روستای کمهر
بهره برداری از ۶۵ کیلومترفیبر نوری روستایی«تار»و ارتقاسایت روستای کمهر

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس،«مهرداد سهرابی»، در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی شهرستان سپیدان گفت: پروژه های ارتباطی شهرستان سپیدان با اعتبار ۷۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شده است. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: این […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس،«مهرداد سهرابی»، در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی شهرستان سپیدان گفت: پروژه های ارتباطی شهرستان سپیدان با اعتبار ۷۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: این پروژه ها شامل بهره برداری از ۶۵ کیلومتر فیبر نوری روستای «تار» و ارتقای سایت روستای «کمهر» به اینترنت پرسرعت است که با هدف توسعه خدمات الکترونیکی و برقراری ارتباطی امن و با سرعت در مناطق روستایی این شهرستان به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: با افتتاح پروژه فیبر روستایی «تار» در شهرستان سپیدان به طول ۶۵ کیلومتر،  ١١ روستا با جمعیت بیش از سه نفر و همچنین پنج سایت همراه اول و سه مرکز تلفن ثابت که در مسیر اجرای طرح قرار دارند تحت پوشش زیر ساخت پایدار و پرظرفیت این شبکه قرار گرفته اند.

سهرابی اعلام کرد: علاوه بر این، امکان ارائه خدمات اینترنت و دیتا با پهنای باند بالاتر و کیفیت مطلوب از طریق افزایش ظرفیت مراکز مخابراتی برای ساکنین روستاهای تحت پوشش مهیا و زیرساخت های لازم برای توسعه ارتباطات و افزایش ظرفیت ها در آینده به صورت نامحدود نیز در این منطقه فراهم شده است.

وی افزود: با ارتقای سایت تلفن همراه روستای «کمهر» به اینترنت پرسرعت نسل چهارم هم دسترسی بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از ساکنان این مناطق به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

سهرابی اضافه کرد: همکاری اداره های منابع طبیعی، راهداری، راه و شهرسازی، فرمانداری شهرستان سپیدان، بخشداری و دهیاری این مناطق و تلاش همکاران مخابرات استان و شرکت ارتباطات سیار برای افتتاح این پروژه ها قابل قدردانی است.

خاطر نشان می شود این مراسم افتتاح با حضور «محسن علیزاده»، نماینده مردم شهرستان های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی، «علی عبیری»، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، «حسن همتی»، فرماندار شهرستان سپیدان، «فرشید ایزدی»، مدیر مخابرات منطقه فارس و جمعی از مسئولان و اهالی محلی برگزار شد.

انتهای پیام/سمیه یگانه