شناسایی و پرورش نخبگان نوجوان درطرح شهاب اجرا می شود
شناسایی و پرورش نخبگان نوجوان درطرح شهاب اجرا می شود

تفاهم‌نامه همکاری طرح شهاب بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و بنیاد نخبگان استان فارس امضا و مقرر شد که این طرح برای شناسایی و پرورش نخبگان نوجوان و آینده‌سازان کشور اجرا شود.

 به گزارش پگاه خبر؛صابرسهرابی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی،در دیدار با رئیس بنیاد نخبگان استان فارس، اظهار کرد: طرح شهاب، ایده‌ای است که اگر به بار بنشیند، می‌تواند آینده‌ای درخشان را برای کشور بسازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این اداره کل در زمینه شناسایی مؤسسه‌ها و مدرسان برتری که همراه با هنر، اخلاق و حکمت را نیز با خود دارند، برای همکاری با بنیاد نخبگان تلاش خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: این تفاهم‌نامه، چون نقشه راهی برای شناسایی و پرورش نخبگان نوجوان و آینده‌سازان کشور خواهد بود.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس نیز در این دیدار اظهار داشت: این بنیاد، در شناسایی نخبگان نوجوان و جوان، عدالت را پیش روی خود دارد؛ از این رو در سراسر استان برای شناسایی نخبگان همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

حبیب شریف با اشاره به این که استان فارس در زمینه طرح شهاب پیشگام بوده است، افزود: از همه نیکوکاران برای کمک به به پیشرفت طرح شهاب در استان فارس، درخواست یاری داریم.

معاون بنیاد نخبگان استان فارس هم بیان کرد: در طرح شهاب، نوجوانان کلاس چهارم و کلاس پنجم در ارزیابی نخست از سوی آموزگاران و مدرسه بر پایه هوش ریاضی، هوش هنری، هوش اجتماعی، هوش تجربی، هوش کلامی، هوش فضایی شناسایی و دسته‌بندی می‌شوند.

علیرضا فخارزاده افزود: در گام بعدی، این دانش‌آموزان در آزمون هر هوش، بار دیگر سنجیده می‌شوند تا نخبگان در هر هوش شناسایی شوند؛ این را نیز می‌دانیم که گاه کسانی دارای دو یا چند هوش هستند.

وی ادامه داد: این نخبگان نخست از سوی مدرسه و آموزش و پرورش به توانمندسازی هوش خود خواهند پرداخت. همچنین خانواده‌های آنان نیز در این باره توجیه خواهند شد تا از سوی خانواده نیز به توانمندسازی آنان کمک شود.

او عنوان کرد: در بخش اجتماعی نیز، دستگاه‌ها و نهادهایی کارکردی در زمینه هر کدام از هوش‌ها هست، به توانمندسازی آنان خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی