نظام آمار ملی می تواندآمارصحیح رادرزمان مناسب اختیارتصمیم گیران قرار دهد
نظام آمار ملی می تواندآمارصحیح رادرزمان مناسب اختیارتصمیم گیران قرار دهد

پیام تبریک دکتر احمدعلی افکاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس به مناسبت فرا رسیدن روز آمار و برنامه ریزی

به گزارش پگاه خبر؛احمدعلی افکاری،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: آمار وسیله ای جهت سامان بخشیدن به اموری است که در ابتدا هیچ نظمی ندارند و اگر هم نظمی دارند، به صورتی جزیی در آنها دیده میشود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس افزود: مستند سازی سوابق آمارهای رسمی و تهیه راهنماها، پرسشنامه ها و نتایج طرح های آماری رسمی مربوط به گذشته علاوه بر آنکه به روشنتر شدن حافظه تاریخی هر ملت نسبت به گذشته خویش کمک می نماید می تواند برای برنامه ریزان و سیاستگذاران با شبیه سازی شرایط اجتماعی و اقتصادی گذشته آثار برنامه ها و سیاست های در دست اجرا را پیش بینی نماید، از اینرو شناخت گذشته دارای اهمیتی برابر با شناخت وضعیت حاضر است.
وی در عین حال تصریح کرد: از آنجا که تصمیم گیران و سیاستگذاران، زمان بسیار کمی را برای تجدیدنظر در تصمیمات خود و یا اصلاح و متوقف نمودن آنها در اختیار دارند و در موقعیتهای اضطراری باید بسیار سریعتر از گذشته عکس العمل نشان دهند، لذا نظام آمار ملی بعنوان جزئی از نظام اطلاعات ملی باید دارای آنچنان کارآیی باشد که بتواند در زمان مناسب اطلاعات و آمار صحیح و بهنگام را در اختیار تصمیم گیران قرار دهد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با بیان اینکه آمار در برنامه ریزی از اهمیت اساسی و بنیادی برخوردار است، اظهار داشت: تردیدی نیست که خدمات عمومی و تخصصی در حوزه های مختلف را بدون درنظر گرفتن حقایق آماری نمی توان به طور موثر اجرا کرد. چنانچه اطلاعات و داده ها به شبکه ها ی تصمیم گیری ناقص باشد، درجه اطمینان نسبت به تصمیم اتخاذ شده کمتر خواهد بود.
افکاری در عین حال تاکید کرد: امروزه عمل تصمیم گیری در اداره امور سازمانهای مختلف باید روی بررسی های علمی و آماری و اطلاعات تردید ناپذیر استوار باشد چرا که ارسال اطلاعات نادرست و نا بهنگام از اوضاع مختلف مردم از دور افتاده ترین نقاط تا نزدیکترین آنها منجر به اخذ تصمیمات نابجای سیاست های بدون هدف کشور خواهد شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، برنامه ریزی را یکی از ارکان اساسی مدیریت سازمانها برای رسیدن به اهداف تعیین شده برشمرد و همکاری و همفکری همکاران علاقمند و آگاه از جمله کارشناسان خبره حوزه آمار و برنامه ریزی درکسب موفقیت های سازمانی را دارای ارزش و اهمیت وافر دانست.
افکاری در بخش پایانی پیام خود، ضمن تبریک فرا رسیدن اول آبانماه که به نام روز آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده است، از تلاشهای ارزشمند دست اندرکاران نظام آماری و برنامه ریزی قدردانی کرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی