ممانعت از فعالیت کارکنان باراه اندازی دستگاه بارکد خوان در ادارات انجام می شود
ممانعت از فعالیت کارکنان باراه اندازی دستگاه بارکد خوان در ادارات انجام می شود

 به گزارش پگاه خبر؛معاون استاندارفارس،«عبدالرضا قاسم پور»، امروز (شنبه ۱ آبان) با اشاره به شروع قرنطینه هوشمند در جمع خبرنگاران گفت: از دوشنبه ۳آبان، قرنطینه هوشمند در استان فارس آغاز  خواهد شد که البته برای کارکنان دولت از امروز در استان شروع شده و کارمندان باید حتما واکسن زده باشند و از فعالیت کارکنان واکسن […]

 به گزارش پگاه خبر؛معاون استاندارفارس،«عبدالرضا قاسم پور»، امروز (شنبه ۱ آبان) با اشاره به شروع قرنطینه هوشمند در جمع خبرنگاران گفت: از دوشنبه ۳آبان، قرنطینه هوشمند در استان فارس آغاز  خواهد شد که البته برای کارکنان دولت از امروز در استان شروع شده و کارمندان باید حتما واکسن زده باشند و از فعالیت کارکنان واکسن نزده ممانعت شده و برای آنها غیبت غیر موجه لحاظ می شود.

معاون استاندار فارس افزود: از دوشنبه این هفته کنترل بیشتری در بخش اداری انجام خواهد شد و فعلا برای ارباب رجوع تصمیمی اتخاذ نشده و اصناف نیز باید واکسن زده باشند در غیر این صورت پلمب خواهند شد که به اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی استان این موضوع اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی، رانندگان و مسافران باید واکسن زده باشند یا تست پی سی آر ارائه دهند و دانشگاه علوم پزشکی شیراز مکلف به راه اندازی پایگاه واکسیناسیون در فرودگاه شیراز و پایانه های مسافربری شده است.

قاسم پور تاکید کرد: ورود به ورزشگاه ها، باشگاه های ورزشی، سینماها و … تنها با ارائه کارت واکسن امکان پذیر است و به دستگاه های اجرایی نیز این موارد ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی دستگاه های بارکد خوان در ادارات انجام می شود و رسانه ها باید برای تشویق مردم به تزریق واکسن اهتمام کنند و تزریق دوز سوم نیز برای سالمندان و سایر اقشار به تدریج انجام خواهد شد.

معاون استاندار فارس با اشاره به آمار تزریق واکسن در فارس بیان کرد: تاکنون ۸۰ درصد دوز اول رده سنی بالای ۱۲ سال و ۵۰ درصد دوز دوم در استان تزریق شده و مجموعا فارس رتبه اول کشور در تزریق ۲دوز واکسن را در کشور کسب کرده است که در ستاد ملی کرونا نیز امروز اعلام شد.

وی افزود: هفت شهرستان فارس دارای وضعیت آبی، ۲۲ شهرستان زرد و ۶ شهرستان نارنجی است که وضعیت شیراز نارنجی بوده و تنها استهبان قرمز است که برای بهبود وضع شهرستان های قرمز آتی تلاش می شود تا قرمز نشوند.

قاسم پور اعلام کرد: در کل استان فارس، پنج میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۰۲ دوز مجموعا دوز اول و دوم واکسن کرونا تزریق شده است و از آغاز شیوع کرونا تاکنون۶۰۴ هزار خودروی شخصی متخلف جریمه و ۱۰ هزار و ۶۲۵ واحد صنفی متخلف در استان فارس پلمب شده اند.

انتهای پیام/