پتانسیل وتلاش شبکه تعاون روستایی تقویت بنیه اقتصادی است
پتانسیل وتلاش شبکه تعاون روستایی تقویت بنیه اقتصادی است

به گزارش پگاه خبر؛مدیر سازمان تعاون روستایی فارس،«هدایت الله رحیمی»، امروز (شنبه ۱ آبان) با اشاره به برگزاری جلسه تبیین جهش تولید استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه تعاون روستایی از خدمت رسان ‌ترین مجموعه های استان است که به دورترین نقاط و محروم‌ ترین افراد خدمات رسانی می کند. مدیر سازمان تعاون روستایی […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر سازمان تعاون روستایی فارس،«هدایت الله رحیمی»، امروز (شنبه ۱ آبان) با اشاره به برگزاری جلسه تبیین جهش تولید استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه تعاون روستایی از خدمت رسان ‌ترین مجموعه های استان است که به دورترین نقاط و محروم‌ ترین افراد خدمات رسانی می کند.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس افزود: شبکه تعاون روستایی یک شبکه خودگران و خدمات رسان است که در خدمت سازمان‌ های اجرایی به ویژه جهاد کشاورزی است و باید مورد حمایت قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: تعاون روستایی، ظرفیت زیرساخت خدمات رسانی در بخش کشاورزی را دارد و می تواند از این پتانسیل به صورت گسترده استفاده کند و در ۳۴ شهرستان فارس دفتر مدیریت دارد.

رحیمی تاکید کرد: پتانسیل شبکه تعاون روستایی بر اساس تعاونی‌ ها و نوع کارکرد آنها متفاوت است و عملکرد خدمات رسانی به بخش کشاورزی به فعالیت گسترده و سودآوری تشکل‌های تحت پوشش نیاز دارد و طی ۲ سال قبل برای تقویت بنیه اقتصادی تلاش کرده ایم.

وی تاکید کرد: اگر تصدی ‌گری بخش دولتی در خرید تضمینی گندم، جو، کلزا و ذرت دانه ‌ای و توزیع نهاده های یارانه ‌ای کودهای شیمیایی و نهاده‌ های دامی به سازمان تعاون روستایی فارس واگذار شود و حمایت اعتباری نیز محقق شود، با رایزنی‌ های درون و برون مرزی و رایزن اقتصادی وزارت خارجه، تنظیم بازار محصولات کشاورزی را می توان محقق کرد.

رحیمی اعلام کرد: با توجه به حجم تولید محصولات کشاورزی و باغی در فارس، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری توسط اتحادیه های تعاونی در استان و تخصیص اعتبارات کم بازده راه گشای این بخش از کشاورزی است و توسعه کشت قراردادی باید از تشکل ها بگذرد زیرا راه موفقیت این قضیه از تشکل ها  می گذرد.

خاطر نشان می شود، این جلسه با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، مسئول سازمان بسیح جامعه کشاورزی سپاه فجر، عضو هیئت اندیشه ورز بسیج کشاورزی فارس، معاونان سازمان  و مدیران عامل اتحادیه های استانی در سالن مدیریت سازمان تعاون روستایی استان فارس برگزار شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی