ایجاد پایگاه داده اطلاعات شهروندی توسط شهرداری الکترونیک بررسی می شود
ایجاد پایگاه داده اطلاعات شهروندی توسط شهرداری الکترونیک بررسی می شود

جلسه کمیسیون هوشمند سازی، فناوری نوین اطلاعات شورای اسلامی شهر شیرازبا حضور رئیس و اعضای این کمیسیون و مدیران و کارشناسان شهرداری برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر؛مهدی نصیری،رئیس کمیسیون هوشمند سازی، فناوری نوین اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز در باره وضعیت حاکمیت داده در شهرداری شیراز و بررسی چالش ها و راهکارهای ایجاد آن  تصریح کرد: شهرداری شیراز موظف است با توجه به در نظر گرفتن موارد فنی در پروژه‌های مرتبط با حوزه ICT(فناوری اطلاعات و ارتباطات) در قراردادهای حوزه مذکور، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری را به عنوان نماینده کارفرما تعیین کند و حوزه درخواست دهنده بهره بردار پروژه خواهد بود.
نصیری بیان داشت: همچنین شهرداری در تمامی قراردادهای مرتبط با سامانه های نرم افزاری، حکمرانی داده در اختیار شهرداری شیراز باشد و تمامی حوزه های شهرداری موظف به همکاری با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و قرار دادن الزامات این سازمان در قراردادهای اجرای پروژه ها است .
همچنین در این جلسه درباره وضعیت حاکمیت داده در شهرداری شیراز و بررسی چالشها و راهکارهای ایجاد آن مورد بررسی قرار گرفت که به گفته نصیری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات نیازمندیهای سخت افزار و ریالی تامین زیرساخت نگهداری داده های شهرداری شیراز را ظرف دو هفته به کمیسیون هوشمند سازی اعلام کند.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز  تصریح کرد: سازمان فاوا فهرست سازمان‌های را که در دسترسی به پایگاه های آنها در اختیار شهرداری نیست را با همکاری حوزه بهره برداری تهیه کند، جهت دریافت و دسترسی این سامانه ها با همکاری بهره بردار تعاملات لازم با پیمانکار را انجام دهد و در صورت عدم وصول نتیجه مناسب گزارش آن را به صورت مستمر به کمیسیون اعلام کند.
نصیری درباره دیگر دستور کار این جلسه درباره وضع موجود ممیزی املاک در شهرداری و ارائه راهکار ممیزی هوشمند خاطر نشان کرد: شهرداری الکترونیک و سازمان فاوا گزارشی را در خصوص ممیزی املاک ارائه کنند و در این زمینه روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری با همکاری سازمان فاوا  و شهرداری الکترونیک اقدامات لازم در خصوص اطلاع رسانی پرداخت عوارض نوسازی از طریق سامانه  شهروند سپاری را انجام دهد.
رئیس کمیسیون هوشمند سازی، فناوری نوین اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: همچنین سازمان فاوا با همکاری شهرداری الکترونیک اقدامات لازم در خصوص تشخیص خودکار متن در تصویر  OCRاطلاعات شهروندی کارت ملی شهروندان جهت ایجاد پایگاه داده اطلاعات شهروندی انجام دهند.
نصیری اظهار داشت: شهرداری الکترونیک فهرست کدهای ملی موجود را جهت دریافت شماره موبایل های مرتبط در راستای تسهیل فرآیند پرداخت عوارض نوسازی به اپراتور ایرانسل اعلام کند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی