مشورت با مراکز علمی موردتوجه مدیران ارشد استان باشد
مشورت با مراکز علمی موردتوجه مدیران ارشد استان باشد

به گزارش پگاه خبر؛امام جمعه موقت شیراز،حجت الاسلام «عبدالرضا محمودی»، امروز (جمعه ۳۰ مهر) در خطبه های نماز جمعه شیراز با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: همه باید مراقب رفتار و ذهن خود باشیم و همواره بدانیم که در محضر خدای متعال هستیم. امام جمعه موقت شیراز با تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و […]

به گزارش پگاه خبر؛امام جمعه موقت شیراز،حجت الاسلام «عبدالرضا محمودی»، امروز (جمعه ۳۰ مهر) در خطبه های نماز جمعه شیراز با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: همه باید مراقب رفتار و ذهن خود باشیم و همواره بدانیم که در محضر خدای متعال هستیم.

امام جمعه موقت شیراز با تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت افزود: میلاد پیامبر اکرم (ص) زمینه بعث را فراهم ساخت که این بعثت بزرگترین نعمت برای بشریت است و نمازگزاران می دانند که مهمترین و غنی ترین منبع برای ویژگی های پیامبر اکرم (ص)، قرآن کریم است.

وی اضافه کرد: خدای متعال در سوره مبارک «برائت» اولین ویژگی فرستاده خدا را از جنس خود مردم عنوان می کند و رسولی از جنس خود مردم باعث می شود با تمام وجود موقیت مردم را درک کند و با آنها بیگانه نباشد.

حجت الاسلام محمودی تاکید کرد: پیامبر اسلام (ص)، رسولی برای تمامی بشر و جهان است و مخصوص گروه خاصی و مکان خاصی نیست و به تمام مردم تعلق دارد.

وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) همواره خودشان را رسول خدا معرفی کرده اند و مفسرین قرآن کریم، روح و جان جامعه را جزئی از روح و جان پیامبر (ص) می دانند و هر گونه ضرر و زیان و ناراحتی و غمی به مردم برسد برای پیامبر (ص) نیز بسیار سخت و ناراحت کننده است و گویی قلب مردم در سینه مبارک پیامبر (ص) می تپد و ایشان در خیرخواهی و هدایت مردم، برای همگان خیرخواه است و پیامبر خاتم، آورنده آخرین نسخه هدایت الهی یعنی قرآن کریم است.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: نباید از تعالیم و آموزه های چنین پیامبری، سرپیچی کنیم بلکه باید با آنها انس بگیریم و مرجع و پناهگاه ما باشد و آموزه های نبوی مربوط به روح، نفس و روان انسن است و علم باید به این ابعاد انسان نیز توجه کند و نباید در مراکز علمی تنها کالبد انسان دیده شود.

وی افزود: ابتدا و انتها و مقصد اسنان باید در علم دیده شود و باید انسان را فراتر از جسم ببینند و تعالیم نبوی همواره در کنار جسم به روح انسان نیز توجه ویژه دارد و پیامبر (ص) نسبت به انسان ها کریم و رحیم است و امام راحل، پیامبر را در تمام مراحل زندگی، اسوه و الگوی خود قرار می دادند.

امام جمعه موثت شیراز تاکید کرد: امیدواریم شاهد تاسی مدیران خدوم استان به سیره حضرت محمد (ص)، پیامبر رحمت باشیم تا امیدی که در دل مردم جوانه زده تداوم یابد و به نتایج بهتری برسد.

حجت الاسلام محمودی در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: سفرهای استانی رئیس جمهوری اقدام مطلوبی است و هفته گذشته آیت الله رئیسی به سومین حرم اهل بیت (ع) سفر داشتند و آشنایی بیا فرصت و ظرفیت ها، چالش ها و آسیب های استان فارس از دستاوردهای این سفر بوده و ارتباط مستقیم و بی واسطه و پای دل مردم نشستن در سیاست گذاری بسیار حائز اهمیت است و مصداق «شنیدن کی بود مانند دیدن» است.

وی ادامه داد: پیگیری تصمیمات و نتایج این سفر توسط مدیران ارشد استان فارس بسیار مهم است و آحاد مردم باید شاهد ثمرات مثبت این سفر به فارس باشند و استفاده از ظرفیت نرم افزاری و علمی و مشورت با مراکز علمی از جمله دانشگاه ها و حوزه های علمیه استان باید مورد توجه مدیران ارشد استان قرار بگیرد اما متاسفانه در چند سال اخیر از این فرصت در فارس به صورت بهینه استفاده نشده است.

امام جمعه موقت شیراز تاکید کرد: دانشگاه ها و حوزه های علمیه فارس باید به عنوان ۲ بال موثر و اتاق فکر استان در تصمیم گیری های استانی باید استفاده شود و به علوم انسانی-اسلامی توجه ویژه در این خصوص شود.

حجت الاسلام محمودی افزود: مجادهدت و همکاری صمیمانه و مستمر باید بین استاندار متدین فارس و نمایندگان دادگستری فارس برای تحقق خواسته های به حق مردم باید استفاده شود و موانع و موارد فاسد باید مورد برخورد قرار بگیرد تا مردم احساس کنند زالوهای واسطه میان تولید و مصرف دستشان کوتاه شده است.

وی تصریح کرد: در کنترل و ریشه کن کردن ویروس کرونا شاهد استفاده حداکثری از تولیدات داخلی، واردات واکسن و پای کار آمدن سازمان ها و نهادهای مختلف برای تسریع واکسیناسیون در فارس هستیم که به زودی شاهد بازگشایی مدارس و مراکز علمی به صورت حضوری خواهیم بود.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه توسط پیامبر اکرم در ۱۶ ربیع الاول گفت: اهتمام پیامبر (ص) برای برپایی نماز جمعه در روایات متعددی از معصومان (ع) ذکر شده است و توفیق حضور در نماز جمعه را باید همواره قدر بدانیم زیرا موجب بخشیده شدن گناهان و افزایش وحدت و همکاری در جامعه می شود.

انتهای پیام/