پرداخت عوارض پروژه‌های مختلف شهر را به سرانجام می‌رساند
پرداخت عوارض پروژه‌های مختلف شهر را به سرانجام می‌رساند

پرداخت عوارض و دریافت پروانه های ساختمانی تا ۵ آبان، یکسره تا ساعت ۱۸
۳۰ درصد ارزان تر

به گزارش پگاه خبر؛معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز،محمدهادی هاشم‌پور با اشاره به لزوم ارائه بهتر خدمات به شهروندان گفت:تسریع و سهولت انجام امور شهروندان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در شرایط کنونی کرونایی علت حضور یکسره پرسنل حوزه شهرسازی و درآمد مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز تا ساعت ۱۸ می باشد.
هاشم‌پورضمن ضروری دانستن گسترش فرهنگ شهروندی در سطوح مختلف، خاطر نشان کرد: مدیریت شهری با دریافت عوارض، پروژه‌های مختلف شهر را به سرانجام می‌رساند؛ بنابراین تحقق برنامه‌ها و اهداف کلان شهری نیازمند مشارکت شهروندان است.

مصوبه تخفیف عوارض ساختمانی شهرداری شیراز که از ابتدای سال به صورت پلکانی آغاز شده است، با شروع هفته نخست آبان به روزهای پایانی خود در شاخص ۳۰ درصدی تخفیف، نزدیک می‌شود.

مصوبه ای تشویقی- حمایتی که به یک رسم سالانه در مدیریت شهری شیراز تبدیل شده است و حالا با توجه اهمیت دو سویه اش در این روزها چه برای متقاضیان دریافت پروانه های ساختمانی و چه ایجاد شیب مثبت نقدینگی در مدیریت شهری شیراز باعث گردیده چراغ واحدهای شهرسازی و درآمد مناطق یازده گانه تا ساعت ۱۸ روشن بماند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در این خصوص با اعلام این خبر، به صدور بخشنامه تمدید ساعت کاری واحدهای مرتبط با عوارض ساختمانی و صدور پروانه ها برای وصول عوارض و پاسخگویی به متقاضیان این خدمات اشاره و می افزاید: با توجه به پیش بینی احتمال افزایش مراجعه شهروندان متقاضی و جلوگیری از تجمع جمعیت در شرایط کرونایی با هدف کاهش پیامدهای اجتماعی ناشی از آن، ساعت کاری واحدهای درآمد و شهرسازی مناطق یازده گانه شهرداری شیراز تا ساعت ۱۸ روزهای منتهی به ۵ آبان تمدید گردیده تا از این طریق شهروندان بتوانند در یک بازه زمانی بیشتر، حق انتخاب داشته باشند.
محمد هادی هاشم پور می افزاید: بررسی عملکرد مدیریت شهری در سالیان اجرای این مصوبه تشویقی، بخوبی نشان می‌دهد به رغم افزایش دوره ای تعرفه ها که هر ساله بر اساس یک منطق اقتصادی صورت می‌گیرد، این تخفیف ها برای شهروندان و فعالان صنعت ساختمان، یک فرصت اثربخش چند سویه تلقی می‌گردد؛ چرا که از یک سو سرمایه گذاران و فعالان مسکن می توانند با استفاده از تخفیف های در نظرگرفته شده از هزینه هایشان بکاهند و از سوی دیگر مدیران شهری با تکیه بر منابع مالی به دست آمده، با دستی بازتر امور شهر را برنامه ریزی نمایند. ضمن آنکه دوام این رویه، می تواند نوید بخش روزهایی روشن برای بازگشت سرمایه گذاران به شهر و محرک اقتصادی مناسبی برای رونق صنعت نیمه جان ساختمان باشد.
وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز این تخفیف، از شش آبان لغایت ۵ دی ماه سال جاری به ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند در فرصت کوتاه باقیمانده تا “پنج آبان”، علاوه بر مراجعه در ساعات اداری مرسوم، تا ساعت ۱۸ از طریق مراجعه به واحدهای درآمد و شهرسازی مناطق یازده گانه شهرداری شیراز از فرصت تخفیف ۳۰ درصدی برای پرداخت عوارض و دریافت پروانه های ساختمانی استفاده نمایند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی