رعایت پروتکل های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است
رعایت پروتکل های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است

به گزارش پگاه خبر؛پیک پنجم کرونا در استان رو به اتمام است و حالا کارشناسان و مسئولان از آغاز پیک ششم همزمان با عدم رعایت پروتکل ها خبر می‌دهند. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه همچنان از مردم و افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند عاجزانه در خواست داریم که پروتکل‌های بهداشتی […]

به گزارش پگاه خبر؛پیک پنجم کرونا در استان رو به اتمام است و حالا کارشناسان و مسئولان از آغاز پیک ششم همزمان با عدم رعایت پروتکل ها خبر می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه همچنان از مردم و افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند عاجزانه در خواست داریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، می‌افزاید: متاسفانه شواهد بیانگر این موضوع است که همزمان با کاهش آمار مرگ و میر و بستری مردم سطح رعایت پروتکل ها را کاهش می دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است ادامه می دهد: این مهم سبب نگرانی مسئولان شده است و این در حالیست که شواهد نشان می دهد احتمال آغاز پیک ششم کرونا در روزهای آینده وجود دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در صورتی که مردم دو دوز واکسن را تزریق کنند و بیش از ۸۰ درصد افراد در استان واکسینه شوند می‌توان شاهد وضعیت مناسبی باشیم.

وی می‌گوید: در حال حاضر حدود ۷۳ درصد مردم دوز اول واکسن را تزریق کرده اند و این در حالیست که حدود ۴۰ درصد مردم فارس دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند.

 

آن طور که همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز می گوید: متاسفانه در روزهای گذشته تعداد مبتلایان در استان دچار نوسان شد که این مهم سبب شد تا تشخیص آغاز پیک ششم کرونا برای کارشناسان دشوار شود این در حالیست که در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس رو به کاهش است.

عبدالرسول همتی تعداد مبتلایان به کرونا در دو روز گذشته کاهشی شده است، می‌افزاید: ذکر این نکته ضروری است که در شرایط فعلی به هیچ وجه نمی‌توان به آمارها اعتماد کرد بطوری که آمارهای ارائه شده کرونا شکننده است.

همتی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدارس به صورت مجازی است، می‌افزاید: قطعا دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر با بازگشایی مدارس موافق نیست این در حالیست که تنها در صورتی که تمام افراد، دانش آموزان، والدین و ….. .دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند بازگشایی مدارس می‌تواند مفید باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر مدارس به صورت کامل پروتکل ها را رعایت کنند می‌توان به بازگشایی مدارس امیدوار بود، می‌افزاید: قطعا واکسینه شدن تمام افراد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوشبینانه ترین حالت در اواخر آبان ماه اتفاق خواهد افتاد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در شرایط فعلی هر حالت مشکوک به سرماخوردگی می‌تواند کرونا باشد، می‌گوید: هر نوع بیماری که علائم آن با سرماخوردگی شباهت داشته باشد می‌تواند کرونا باشد.

همتی در ادامه با اشاره به اینکه هرچند که احتمال ابتلای افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند به کرونا وجود دارد، می‌گوید: ذکر این نکته ضروری است که تعداد کمی از افرادی که واکسن تزریق کردند در اثر ابتلا به کرونا بد حال می شوند و این در حالیست که افرادی که در شرایط فعلی بر اثر کرونا فوت می‌کنند واکسن نزدند.

انتهای پیام/