حمام تاریخی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی فارس وشهرداری مرمت خواهدشد
حمام تاریخی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی فارس وشهرداری مرمت خواهدشد

به گزارش پگاه خبر؛عبدالرضا نصیری گفت: شهرداری چندین سال است که با نظارت اداره کل میراث فرهنگی فارس در حال اجرای طرح‌های مربوط به ساماندهی و کف‌سازی و بدنه سازی کوچه ها در محدوده بافت قدیمی شیراز است. معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در یکی از این عملیات […]

به گزارش پگاه خبر؛عبدالرضا نصیری گفت: شهرداری چندین سال است که با نظارت اداره کل میراث فرهنگی فارس در حال اجرای طرح‌های مربوط به ساماندهی و کف‌سازی و بدنه سازی کوچه ها در محدوده بافت قدیمی شیراز است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در یکی از این عملیات عمرانی هنگام اجرای طرح‌های کف‌سازی مربوط به معابر محله سرباغ، بخشی از یک بنای قدیمی تخریب شد.

وی ادامه داد: شهرداری شیراز در عملیات عمرانی و خاکبرداری از قسمتی از زمین برای زیرسازی با سازه‌ای برخورد کرد و به دلیل اینکه پیمانکار اطلاعی نداشت، بخشی از قسمت‌های فوقانی بنا که به احتمال زیاد یک حمام مربوط به دوران قاجار است تخریب شد.

نصیری بیان داشت: پس از این اتفاق عملیات عمرانی متوقف شد و در حال حاضر بخش زیادی از بنا دفن است و قسمتی از سازه‌های فوقانی هم به خاطر این عملیات تخریب شده است.

وی عنوان کرد: نیاز است که مالکیت این محدوده مشخص شود تا ما بتوانیم اقدامات لازم را برای ترمیم این بنا انجام دهیم.

این مقام مسئول اعلام کرد: اداره کل میراث فرهنگی فارس همکاری های لازم را با شهرداری برای خاکبرداری از حمام و مرمت دوباره این بنا خواهد داشت اما اگر قرار باشد این محدوده در همین وضعیت باقی بماند ما ترجیح می‌دهیم‌ بخش های بیرونی را با روش‌های تخصصی بپوشانیم و دوباره دفن کنیم‌.

وی افزود: مالک منزلی که در کنار این حمام تاریخی قرار دارد مدعی است که این حمام جزیی از ملکش محسوب می‌شود. اگر این موضوع ثابت شود ما با این شخص همکاری می کنیم و بخش‌های تخریب شده قابل مرمت است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در زمینه درج این خبر با عنوان «کشف یک بنای تاریخی در شیراز» که روابط عمومی این اداره کل مطرح کرده بود، گفت: واژه کشف واژه خوبی نبود و باید عنوان می‌شد که این سازه در عملیات عمرانی پیدا شده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی