رسانه‌ها احصاء کننده و انعکاس دهنده مشکلات مردم باشند
رسانه‌ها احصاء کننده و انعکاس دهنده مشکلات مردم باشند

به گزارش پگاه خبر؛محمدهادی ایمانیه شامگاه یکشنبه ۲۵ مهرماه در یک کنفرانس خبری خواستار اتحاد رسانه ‌ها در راستای توسعه، آبادانی و جهش فارس شد و گفت: رسانه‌ها احصاء کننده و انعکاس دهنده مشکلات و مسائل مردم به همراه پیشنهادات خود برای اصلاح امور باشند. استاندارفارس از رسانه‌ها خواست تا با انتشار اخبار امید بخش […]

به گزارش پگاه خبر؛محمدهادی ایمانیه شامگاه یکشنبه ۲۵ مهرماه در یک کنفرانس خبری خواستار اتحاد رسانه ‌ها در راستای توسعه، آبادانی و جهش فارس شد و گفت: رسانه‌ها احصاء کننده و انعکاس دهنده مشکلات و مسائل مردم به همراه پیشنهادات خود برای اصلاح امور باشند.

استاندارفارس از رسانه‌ها خواست تا با انتشار اخبار امید بخش و انعکاس مطالبات مردمی، استان را وارد سیکل مثبت کنند و در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص زمان قطعی بهره برداری از فاز نخست آزاد راه شیراز به اصفهان، ابراز امیدواری کرد که تا قبل از نوروز ۱۴۰۱، این آزاد راه زیر بار ترافیک برود.

ایمانیه با اشاره به فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی احمد بن موسی(ع)، گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این قرارگاه تحت پوشش سپاه فجر فارس انجام شده و امید است با برقراری جلسات منظم هفتگی، محرومیت زدایی نه تنها از حاشیه شهر شیراز که از استان زدوده شود.

او خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از دولت برای این قرارگاه گرفته شده که با تخصیص آن در ابعاد عمرانی، سلامت و …هزینه خواهد شد.

استاندار فارس همچنین به مهاجرت روستاییان به شهرها هم اشاره کرد و گفت: جلوگیری از این مهم نه با زور و اجبار که با عقلانیت و اشتغالی که در روستاها انجام می‌شود، باید دنبال شود.اما واقعیت این است که ما مقصر بوده‌ایم که این زمینه به سرعت در روستاها فراهم نشده است.

ایمانیه ادامه داد: اگرچه نرخ بیکاری فارس طبق آمارها ۷.۵ درصد است اما معیار اعلام بیکاری، متفاوت است و در عین حال تعداد بیکاران، شایسته استان پهناور فارس نیست.

او به جذب سرمایه گذاری و رفع موانع تولید هم اشاره و تصریح کرد: اگر کسی چوب لای چرخ بگذارد و رسانه‌ها و شهروندان متوجه شدند، این موضوع را با یک نامه تحویل استاندار بدهند.

استاندار فارس به موضوع بافت تاریخی شیراز که از موضوعات مورد تصویب سفر اخیر رئیس جمهور به فارس بود هم اشاره کرد و گفت: دکتر رئیسی در سفر به تخت جمشید این بنا را یادگار تمدن، هنرمندی، عظمت و توانمندی مردمان این کشور دانستند و توصیه ایشان این بود که به شدت مواظبت کنیم تا کوچکترین آسیبی متوجه این بنا و دیگر بناهای تاریخی و باستانی نشود و حتی اعتباری هم برای این بنا تصویب کردند. در اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) هم بحث مورد نظر است و بنا نداریم لودر پای خانه‌ای بگذاریم که آثار تاریخی است.

ایمانیه گفت: مقرر شد برای ۲۰۰ خانه اطراف حرم، هیئتی تشکیل شود تا اگر بنا تاریخی است بماند و اگر نه فکری به حالش کنند.

او به حمایت از تیم‌های ورزشی هم اشاره و اظهار کرد: کمک خواهیم کرد تا تیم فجر شهید سپاسی و قشقایی در رده بندی‌ها در موقعیت بهتری قرار گیرند.

استاندار فارس همچنین از تشکیل کمیته انتصابات مدیران استان خبر داد و گفت:  اگرچه این کمیته تشکیل شده اما برای تغییر مدیران هرگز عجله نخواهیم کرد و با شتاب تصمیم نخواهیم گرفت.البته برخی از اقدامات دچار یک رکود شده چون مدیر قبلی نمی ‌داند که می‌ماند یا نه و نه مدیر جدید مشخص شده است.

ایمانیه بیان کرد: تمام تلاشمان را برای انتخاب مدیرانی پاک دست و جهادی بکار خواهیم گرفت.

او همچنین در بخش پایانی سخنان خود به موضوع کمبود منابع آبی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: خجالت آور است که با تانکر آبرسانی به روستاها انجام شود و امید است با یک فعالیت جدی شاهد رفع این مهم در تابستان سال آینده باشیم.

استاندار فارس به سند آمایش استان هم اشاره و با بیان اینکه این طرح تاکنون اجرا نشده و نیازمند بازنگری فوری یکماهه است، اضافه کرد: در تمام مراحل تدوین و بازنگری این سند، نقش رسانه‌ها کمک کننده است.

انتهای پیام/سمیه یگانه