پایین بودن سهم صادرات ضعف فرآورده‌های تولیدات محصولات کشاورزی استان
پایین بودن سهم صادرات ضعف فرآورده‌های تولیدات محصولات کشاورزی استان

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه برای نوسازی نخل‌های استان ۱۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده، گفت: فارس با ۸.۷ درصد ارزش افزوده حوزه کشاورزی جایگاه ویژه ای را در کشور دارد.

به گزارش پگاه خبر؛وزیر جهاد کشاورزی،جواد ساداتی نژاد پنجشنبه شب در شورای اداری استان فارس با حضور رئیس جمهور عنوان کرد: ۲۰ درصد اشتغال فارس مربوطه کشاورزی است که میانگین کشوری معادل ۱۸ درصد است اما سهم صادرات محصولات دو درصد است که نشان از پایین بودن ضعف فرآورده‌های تولیدات محصولات کشاورزی دارد.

ساداتی نژاد با اشاره به اهمیت و جایگاه عشایر گفت: آبرسانی برای عشایر با تانکر در حال انجام است و در خصوص بحث خرید دام عشایر که جزو مشکلات آنها است از هفته آینده شروع خواهد شد همچنین توزیع دامدار کارت تا سقف ۵۰ میلیون از هفته آینده شروع می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: استان فارس در حوزه صنایع غذایی ارزش افزوده پایین دارد که بانک عامل موظف می‌شود که سرمایه گذاران را در این حوزه حمایت کنند.

ساداتی نژاد به موضوع اهمیت کشت‌های گلخانه‌ای و توسعه آن در استان فارس گفت: مساحت این گلخانه‌ها ۴۵۰ هکتار است که مساحت آن کم است که تا سال ۱۴۰۱ به بالغ بر هزار هکتار خواهد رسید.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: باغداری یکی از ظرفیت استان فارس است که برای نوسازی نخل‌های استان ۱۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده و همچنین باید به فکر خرماهای جایگزین البته با نگاه‌های تجاری بود.

ساداتی نژاد تصریح کرد: خرید خرمای تضمینی از هفته آینده در سطح استان فارس شروع می‌شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی