نداشتن اهلیت ۳۵ درصد واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل
نداشتن اهلیت ۳۵ درصد واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل

به گزارش پگاه خبر؛وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صاحبان و سرمایه گذاران بالای ۳۵ درصد واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل و کارخانه‌هایی که زیر ظرفیت خود کار می‌کنند ، افرادی هستند که اهلیت ورود به این حوزه را نداشته‌اند. فاطمی امین در این خصوص، ابراز داشت: اینها کسانی بودند که بیشتر بر حسب […]

به گزارش پگاه خبر؛وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صاحبان و سرمایه گذاران بالای ۳۵ درصد واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل و کارخانه‌هایی که زیر ظرفیت خود کار می‌کنند ، افرادی هستند که اهلیت ورود به این حوزه را نداشته‌اند.

فاطمی امین در این خصوص، ابراز داشت: اینها کسانی بودند که بیشتر بر حسب یک اتفاق و موقعیتی تصمیم به این کار گرفتند و وقتی در ادامه راه توان، اهلیت و تخصص لازم را نداشتند با چالش مواجه شدند و منجر به تعطیلی و راکد شدن طرح تولیدی خود شدند.

وی بیان کرد: کار در حوزه صنعت ، یک امر تقلیدی نیست؛ بیش از سرمایه و پول، اندیشه و مدیریت و توانایی مقابله با شوک های بزرگ اقتصادی درسیر تحولات سنگین و در سطح بازارهای جهانی را می طلبد.

 رضا فاطمی امین ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری کوار، با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال به عنوان یک اولویت در کشور مطرح است، تاکید کرد: برنامه آمایش سرزمین در تمامی شهرستان‌ها اجرایی می‌شود که یک برنامه عملیاتی و نقشه راه برای سال‌های آینده است که با نظر صاحب نظران شهرستان عملیاتی می‌شود.

وی افزود: در خصوص راه اندازی صنایع تبدیلی، کشاورزی و صادرات برنامه ریزی های مشخصی انجام شده است اما تولید محصولات صادراتی مباحث مربوط به خود را دارد.

وزیر صمت تصریح کرد: محصولات صادراتی باید متناسب با ذائقه مشتری تولید و بسته بندی شود و به برنامه و جریان ثابتی برای موفقیت در بازار نیازمندیم.

فاطمی امین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جذب سرمایه گذاران و ارائه امکانات به آنها نیز یادآور شد: قطعاً باید سرمایه گذاران برای شروع کار ۶۰ درصد آورده داشته باشند تا منابع موجود به درستی تخصیص داده شود و همچنین از اهلیت لازم برخوردار باشند.

وزیر صمت همچنین به برخی از نیازها و دغدغه های اساسی سرمایه گذاران و طرح های مختلف صنعتی و تولیدی در استان فارس و شهرستان کوار اشاره کرد و گفت: وزارت صمت بر اساس یک برنامه مدون در حال تهیه و احصای مهمترین موانع و مشکلات فراروی طرح ها در حوزه های مختلف صنعت، معدن و تجارت و صادرات است.

فاطمی امین به برخی پیش نیازهای مهم در حوزه صادرات کالا با محوریت وزارت صمت نیز اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه در سال های ۹۶ و ۹۸ تعهداتی را در خصوص تعویض و تعمیر کامیون های برخی فعالان اقتصادی پذیرفت که بنا به دلایلی این کار انجام نشده است.دلیل بروز این مشکل برای کامیون داران تعطیلی بخش تولید کامیون از سوی شرکت سایپا اعلام شده که با رایزنی ها و جلسات متعدد طی همین مدت شروع به کار دولت این مشکل رفع شده است.

وی ابراز داشت: یکی از برنامه های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت تحقق این حق مغفول مانده سرمایه گذاران و کامیون داران سراسر کشور است که به نتایج خوبی رسیده ایم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی