وزیر میراث‌فرهنگی ازاجرای طرح ۵۷ هکتاری حرم تا حرم بازدیدنمود
وزیر میراث‌فرهنگی ازاجرای طرح ۵۷ هکتاری حرم تا حرم بازدیدنمود

به گزارش پگاه خبر؛وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که همزمان با سفر استانی دولت به فارس سفر کرده است، پنجشنبه از بین‌الحرمین شیراز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای طرح ۵۷ هکتاری حرم تا حرم قرار گرفت. وزیر میراث فرهنگی با حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به […]

به گزارش پگاه خبر؛وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که همزمان با سفر استانی دولت به فارس سفر کرده است، پنجشنبه از بین‌الحرمین شیراز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای طرح ۵۷ هکتاری حرم تا حرم قرار گرفت.

وزیر میراث فرهنگی با حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به زیارت این بارگاه نورانی مشرف شد.
ضرغامی در ادامه با آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در فارس و  امام جمعه شیراز و حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ (ع) دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پنجشنبه همزمان با سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان فارس سفر کرد و در شیراز از طرح باغ موزه مشاهیر در مجاورت حافظیه شیراز بازدید کرد. وی همچنین در بازدید از مجموعه تاریخی پاسارگاد نوید اختصاص اعتبارات سفر استانی دولت برای توسعه گردشگری این منطقه را مطرح کرد.

پیش از این، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) بر رعایت دقیق مسائل میراثی در طرح توسعه این بارگاه منور تاکید کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری در دیدار مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزوده بود: بحث میراث فرهنگی و گردشگری یکی از ارزشمندترین بحث هاست، هر گوشه ای از شیراز را که نگاه می کنیم آثاری از تمدن غنی ایرانی- اسلامی را می بینیم که منحصر به فرد و در مقایسه با تک تک نقاط ایران بی نظیر است.
وی ادامه داد: ورای جایگاه مذهبی، از لحاظ تاریخی هم که در نظر بگیریم، حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام، قطب فرهنگی در شهر شیراز محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: موضوع سومین حرم اهل بیت علیهم السلام که مقام معظم رهبری بیان کردند فراتر از نگاه استانی است و مسئولان استانی و کشوری میراث و سایر مجموعه های ذیربط باید نگاهی آرمان گرایانه به این قطب فرهنگی داشته باشند. اِن شاءالله به همت دوستان میراثی عنوان حرم سوم نمود عملی پیدا کند. متاسفانه مشکلات و ناهنجاری های بسیاری، در بافت قدیمی پیرامون بین الحرمین است که لازم است هرچه سریع تر به آن ها رسیدگی شود.
دکتر کلانتری با اشاره به طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) خاطرنشان کرد: در این طرح باید نهایت دقت به کار برده شود تا صدمه ای به موارد میراثی و تاریخی بافت قدیم پیرامون حرم مطهر زده نشود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی