باور به توانایی روشندلان، زدودن نگرشهای منفی نسبت به معلولیت ظاهری است
باور به توانایی روشندلان، زدودن نگرشهای منفی نسبت به معلولیت ظاهری است

به گزارش پگاه خبر؛به مناسبت گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، دکتر سید محمدهادی ایمانیه استاندار فارس پیامی را با همین مضمون خطاب به مردم شریف فارس و جامعه عزیز روشندلان منتشر نمود.  متن پیام بدین شرح می باشد: به نام خدای بصیر روشندلی زلالیت چشمان افرادی است که نگاهشان به جهان از بطن وجود خداوند […]

به گزارش پگاه خبر؛به مناسبت گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، دکتر سید محمدهادی ایمانیه استاندار فارس پیامی را با همین مضمون خطاب به مردم شریف فارس و جامعه عزیز روشندلان منتشر نمود.

 متن پیام بدین شرح می باشد:

به نام خدای بصیر
روشندلی زلالیت چشمان افرادی است که نگاهشان به جهان از بطن وجود خداوند سرچشمه می گیرد.
فلسفه روز جهانی عصای سفید،تفسیر ارزشمند نابینایانی است که محدودیت عضوی از پیکرشان، ممنوعیت در رسیدن به یک زندگی ایده ال برایشان نیست.
کم نیستند عزیزان روشندلی که با امید، پشتکار و سعه صدر در بسیاری از زمینه‌ها به درجات تعالی رسیده اند و جامعه را نیز در پرتو تعلیمات، ابتکارات، افتخارات و حوصله خویش متبلور ساخته اند.
گرامیداشت ۲۳ مهرماه، هر ساله اول از هر چیز یاد آور رعایت شأن و منزلت و احترام اجتماعی نابینایان عزیز است. وظیفه همه شهروندان است تا رعایت جدی حقوق این عزیزان را به معنای واقعی کلمه پیاده سازی نموده و مانعی بر تحقق نگرش ها و ترقی دستاوردهایشان نباشند.
اعمال مجدانه مناسب سازی فضاهای شهری و عمومی، اماکن و معابر استان جهت تسهیل در انجام امور روزمره و استفاده از امکانات بهداشتی، رفاهی، فرهنگی،اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، تردد ایمن، مشارکت های مستمر، مطالعه، تحصیل،تفریح و…حق مسلم هر فرد دارای معلولیت است تا این قشر عزیز بتوانند در زمینه توانمندسازی و حصول فرصت های برابر، تعاملات معمول و اشتغال مانعی بیرونی را سد راه خود احساس نکنند.
عصای سفید، پرنده ی سفیدی است ایستاده بر شانه های زمین تا با لمس تپش های جهان،مفهوم بودن را تداعی کند. امروز نشانی است بر گردن همه مردم، تا به افراد دارای معلولیت به علت نقص عضوی که در اثر ایجاد حادثه و یا به صورت مادرزادی به وقوع پیوسته با دیده ترحم نگاه نکنند و در مقابل سعی شود تا سنگی در مقابل خواسته هایشان تلقی نشوند . همه باید سعی کنند تا حمل و نقل آسان، استفاده از عابر بانک ها، تردد در معابر پیاده، خیابان ها و حضور در مدارس و دانشگاه ها را برای روشندلان این مرز و بوم دسترس پذیر کرده و با ایشان، معمول رفتار نماییم.
از آنجا که جامعه کنونی ما جامعه برابری ها است. باور به توانایی، قدرت فکری و روحی روشندلان، زدودن نگرشهای منفی نسبت به معلولیت های ظاهری شان است.  اینجانب فرارسیدن روز جهانی عصای سفید را گرامی داشته و برای نابینایان ایران عزیز و استان فارس، توفیقات مستمر در تمامی زمینه ها را از خدای بیننده دانا خواستارم.

دکتر سید محمد هادی ایمانیه
استاندار فارس

انتهای پیام/