بازگرداندن جایگاه شیراز به عنوان قطب صنایع الکترونیک
بازگرداندن جایگاه شیراز به عنوان قطب صنایع الکترونیک

استاندار فارس تاکید کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات این استان ناشی از تفویض نشدن اختیارات است.

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای اداری استان که با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی و در ادامه سفر یک روزه رییس جمهور به فارس برگزار شد با اشاره به اینکه فارس ۶ درصد جمعیت و  ۷ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد:  وجود ۱۴۰۰ بقعه مبارکه، ۴ هزار اثر تاریخی ملی ، ۵ اثر تاریخی جهانی،  رتبه دوم وجود نواحی صنعتی، رتبه اول تولیدخاک نسوز، نزدیکی به آب‌های آزاد، کسب جایگاه شهر جهانی منبت توسط آباده، وجود صنایع مادر، قطب صنایع الکترونیک تعداد اندکی از ظرفیت‌های کم نظیر استان کهن و گسترده فارس است.
استاندار فارس همچنین به مشکلات فراوان موجود در فارس نیز اشاره و خاطرنشان کرد: به رغم اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است، شاهد مشکلات بی‌شمار در بافت پیرامون حرم هستیم که رفع این مشکلات نیازمند سرعت بخشیدن به روند تعیین تکلیف طرح توسعه حرم است.
بحران آب و خشکسالی، سدهای در دست احداث و نیمه تمام، بحران تامین آب شرب در روستاها، درصد بالای تصادفات جاده ای در فارس، پروژه‌های نیمه تمام راهسازی و آزادراهی ، قطار شهری تکمیل نشده در شهر شیراز، راه آهن های بلاتکلیف مانده ، سهم اندک فارس از سپرده های فارسی ها در بانک‌ها، مشکلات و موانع پیش روی صنعت و تولید ، ضعف در تامین زیرساخت های خدماتی شهرک های صنعتی از دیگر مشکلاتی است که به اعتقاد دکتر ایمانیه استان فارس با آن دست و پنجه نرم می‌کند.
نماینده عالی دولت در استان فارس توجه به اقداماتی همچون برگرداندن صنایع تعطیل شده به چرخه تولید، بازگرداندن جایگاه شیراز به عنوان قطب صنایع الکترونیک ، تقویت جایگاه فارس در صنعت گردشگری و توجه به اینکه فارس می‌تواند رتبه اول این صنعت در شاخه های مختلف مذهبی، طبیعی، تاریخی، درمانی و… را کسب کند را ضروری توصیف کرد.
به اعتقاد استاندار فارس بخش عمده‌ای از مشکلات این استان ناشی از تفویض نشدن اختیارات است.
وی ادامه داد: عدم تفویض اختیارات به استان آسیب هایی در بخش های مختلف ایجاد کرده که مانع زایی و به بن بست رساندن طرح های دانش بنیان یکی از این موارد است.
دکتر ایمانیه یکی از راه های اثر گذار برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان را رفع موانع و تسهیل صدور مجوز برای فعالیت های دانش بنیان دانست.

وی گفت: بلاتکلیفی ۶ پتروشیمی، تکمیل صنایع پایین دستی، ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید ، تسهیل صدور مجوز ها با تشکیل تعداد زیادی پنجره واحد در استان و  جذب سرمایه‌گذار از دیگر مواردی است که با تفویض اختیارات به استان عملیاتی خواهد شد.
دکتر ایمانیه با بیان اینکه استان فارس بعد از خراسان رضوی بیشترین موقوفات کشور را دارد و در فعالیت خیرین پیشرو است، اظهار کرد: مهمترین درخواست فعالان امور خیر مانع زدایی و رفع مشکلات ناشی از بروکراسی های اداری است.
تکمیل ورزشگاه‌های ناقص به جا مانده از گذشته، رفع کمبود مسکن، نیاز طرح پزشک خانواده به اصلاحات،  تکمیل بیمارستان های نیمه تمام در شهرستان های استان، تسریع در اجرای پروژه شهر سلامت که ایده آن برای  نخستین بار در فارس ایجاد شده است، رفع مشکلات مربوط به حوزه بانوان به ویژه اصلاح ساعات کاری بانوان شاغل در ادارات از دیگر مواردی است که استاندار فارس  از رییس جمهور و هیئت دولت خواست  پیشبرد آنها را در دستور کار قرار دهند.
دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه در حال حاضر مقرر شده  تعداد ۶۰۰ وام ۵۰۰ میلیون تومانی مسکن به نخبگان اختصاص یابد بر لزوم افزایش مبلغ و تعداد این تسهیلات تاکید کرد.
رفع مشکلات اجتماعی فراوان در حاشیه شهر شیراز و تقویت آنتن دهی در حوزه مخابرات از دیگر اقدامات ضروری و مورد نیاز استان فارس بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/سمیه یگانه