محور برنامه ۱۴۰۱حرکت اقتصادی قرار بگیرد
محور برنامه ۱۴۰۱حرکت اقتصادی قرار بگیرد

به گزارش پگاه خبر؛مسعود میرکاظمی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس و معاونین مدیریت و برنامه ریزی فارس با بیان اینکه ادامه مسیر اشتباه بودجه ریزی در سالیان گذشته، منطقی و عادلانه نیست اظهار داشت: با اقدامات مطالعاتی و انجام کارهای اساسی، بنا داریم تغییر ریل بودجه ریزی در کشور را به منظور […]

به گزارش پگاه خبر؛مسعود میرکاظمی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس و معاونین مدیریت و برنامه ریزی فارس با بیان اینکه ادامه مسیر اشتباه بودجه ریزی در سالیان گذشته، منطقی و عادلانه نیست اظهار داشت: با اقدامات مطالعاتی و انجام کارهای اساسی، بنا داریم تغییر ریل بودجه ریزی در کشور را به منظور پیشگیری از آسیب‌های جدی عملیاتی کنیم.

وی، تغییر شکل بودجه ریزی را از جمله اقدامات اساسی در راستای رفع مشکلات عنوان کرد و گفت: بودجه ریزی می‌بایست مبتنی بر برنامه اقدام گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به مشکلاتی که در زمان تحویل دولت سیزدهم به شخص آیت الله رئیسی وجود داشت اشاره کرد و افزود: مشکل رها شده کرونا با جلسات متعددی که با حضور شخص رئیس جمهور صورت گرفت و اختصاص منبع اعتباری ویژه جهت این موضوع، در حال برطرف شدن است.

میرکاظمی در بخش دیگری از سخنانش به کسری ۵.۶ میلیونی مسکن در کشور به دلیل رها شدن این موضوع در ۵ سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا تعداد ۴ میلیون مسکن را در طول چهار سال احداث کند.

وی، سیاسی کردن مسائل اقتصادی، آدرس غلط دادن، فراموش کردن واقعیت‌ها و ظرفیت‌های کشور و گره زدن سرنوشت کشور به موضوعات توهمی را از جمله نتایج بروز مشکلات امروزی کشور دانست و تاکید کرد: ما نمی‌توانیم این مسیر را ادامه دهیم و امکان ادامه این راه وجود ندارد و می‌بایست بازنگری اساسی در این خصوص صورت پذیرد.

معاون رئیس جمهور به اصلی ترین مؤلفه این بازنگری نیز اشاره‌ای داشت و افزود: رشد اقتصادی که حرکت اقتصادی را رقم می‌زند باید محور برنامه ۱۴۰۱ قرار بگیرد.

میرکاظمی از کاهش و تعدیل ردیف‌های بودجه‌ای از ۱۳۰۰ ردیف دستگاهی و ۹۰۰۰ ردیف برنامه‌ای به حداقل ممکن خبر داد و گفت: با اختیاراتی که به استان‌ها تفویض خواهد شد، بسیاری از این ردیف‌ها به استان‌ها واگذار خواهد شد زیرا اعتقاد داریم رئیس سازمان و کارشناسان در سازمان‌های استانی بهتر از کارشناسان سازمان برنامه و بودجه کشور که در تهران نشسته است می‌تواند تصمیم گیری و برنامه ریزی کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در عین حال خاطر نشان ساخت: خط قرمز ما در سازمان برنامه و بودجه کشور، سیاسی نشدن موضوع ردیف‌های بودجه‌ای است و می‌بایست پروژه‌هایی که به نفع مردم است و به رشد اقتصادی کمک می‌کند را صرفاً رقم بزنیم.

میرکاظمی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها بایستی به عنوان یک سازمان هوشمند عمل نمایند، گفت: اگر نماینده مجلس و یا فرماندار شهرستانی بداند که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای رشد و توسعه آن شهرستان، برنامه‌ای خاص و هدفمند وجود دارد قطعاً از این برنامه حمایت خواهد کرد.

وی موضوعات نبود شغل، معیشت، مسکن و ازدواج را از مهمترین نیازهای امروز جامعه دانست و اضافه کرد: با تغییر مسیر، به دنبال کاهش تورم، بازگرداندن سرمایه‌های اجتماعی از دست رفته و بی اعتمادی‌های موجود هستیم و امیدواریم بی عدالتی‌هایی که در توسعه شاهد بودیم و فقر توسعه‌ای در کشور را رفع نمائیم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی