حرکت گام دوم بر جبران عقب‌ماندگی‌ها و اجرای عدالت است
حرکت گام دوم بر جبران عقب‌ماندگی‌ها و اجرای عدالت است

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز در جمع نخبگان و برخی از اقشار مردم استان فارس در ‌مسجد جامع شهدا‌ ‌که با استقبال پرشور مردم همراه بود، با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: توفیقی است که امروز در جمع نورانی مردم شیراز هستیم و عذرخواهی از اینکه اجتماع با محدودیت همراه […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز در جمع نخبگان و برخی از اقشار مردم استان فارس در ‌مسجد جامع شهدا‌ ‌که با استقبال پرشور مردم همراه بود، با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: توفیقی است که امروز در جمع نورانی مردم شیراز هستیم و عذرخواهی از اینکه اجتماع با محدودیت همراه است چراکه به دلیل شرایط امکان حضور بسیاری از مردم فراهم نیست، دوست داشتم که بسیاری از مردم استان فارس و شیراز را زیارت می‌کردم اما شرایط اجازه نمی‌دهد.

وی با تشکر از حضور مردم و اقشار مختلفی که در این دیدار حضور داشتند، گفت: ما برای ارسال رسل الهی و انزال کتب الهی به ویژه حضرت محمد(ص) و قرآن کریم بزرگترین نعمت الهی را داریم؛ بزرگ‌ترین نعمت نعمت هدایت است. اگر همه نعمت‌ها بود، اما نعمت هدایت و ولایت نبود زندگی برخوردار از حیات انسانی نبود.

رئیسی با بیان اینکه حیات الهی انسان، منجر به انسانیت انسان می‌شود، افزود: انسان در پرتو فراگرفتن قرآن به جایگاه رفیع انسانی می‌رسد. حافظ که لقب لسان‌الغیب گرفته یا از حکمایی مانند ملاصدرا و میرزای شیرازی و دیگر فلاسفه در پرتو قرآن به این قله رسیدند. شهید دستغیب در پرتو هدایت الهی به این جایگاه رسیده است. شهدای استان فارس در پرتو فراگیری قران و بهره‌مندی از هدایت الهی در این قله قرار گرفتند و به ما پیام می‌دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیام ۱۵ هزار شهید این خطه به همه ما این است که اگر می‌خواهید به سعادت دنیا و آخرت برسید راه همین است، افزود: اگر می‌خواهید زندگی نورانی داشته باشید این مسیر است.

رئیسی بیان کرد: داشتن بینش و انگیزش الهی و داشتن مسیری که الهی و ملکوتی باشد، هیچ منافاتی با رفاه اجتماعی و برخورداری از رفاه ندارد. زندگی برخوردار از عدالت می‌تواند منجر به رفاه شود.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز به عنوان حکومت اسلامی به دنبال آن هستیم، عنوان کرد: حرکت گام دوم بر جبران عقب‌ماندگی‌ها است کی یکی از عقب‌ماندگی‌ها اجرای عدالت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بعد از انقلاب کارهای بزرگی انجام شده و شیراز امروز بسیار توسعه پیدا کرده است، عنوان کرد: در کنار توسعه، باید عدالت اجتماعی  بر توسعه‌ها سایه بیفکند.

وی با بیان اینکه براساس آمایش سرزمینی واقعی ببینیم که جای جای استان فارس چه نیازمندی‌هایی دارد و چه امکاناتی گفت: باید کاستی‌ها جبران شود و محور حرکت دولت سیزدهم اجرای عدالت است،  حرکت دولت در جهت اجرای قانون و شناخت کاستی ها و کمبودها و محرومیت‌ها و جبران آنها است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی