خیرین در کنار کارهای فرهنگی به مسائل اقتصادی،ایجاد اشتغال ورونق صادرات توجه نمایند
خیرین در کنار کارهای فرهنگی به مسائل اقتصادی،ایجاد اشتغال ورونق صادرات توجه نمایند

به گزارش پگاه خبر؛وزیر بهداشت، عین اللهی در سفر یک روزه خود به شهرستان های جنوبی استان فارس پس از بازدید از بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی و پروژه های شهرستان های لارستان، خنج،گراش و اوز در نشست شورای اداری این شهرستان ها به میزبانی شهرستان خنج شرکت کرد.  نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر […]

به گزارش پگاه خبر؛وزیر بهداشت، عین اللهی در سفر یک روزه خود به شهرستان های جنوبی استان فارس پس از بازدید از بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی و پروژه های شهرستان های لارستان، خنج،گراش و اوز در نشست شورای اداری این شهرستان ها به میزبانی شهرستان خنج شرکت کرد.

 نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به شهرستان های جنوب فارس در نشست با شورای اداری و نماینده مردم این شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حضور در جمع مردم این شهرستان ها توفیقی است که نصیب ما شده است و این فرصت حضور در میان مردم را غنیمت میشماریم تا از نزدیک در جریان مسائل و مطالبات آنها قرار بگیریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دغدغه ها، مشکلات و نیازمندی های اساسی مردم لارستان  و شهرهای جنوبی استان فارس در نشست شورای اداری استان فارس به ریاست آیت الله رئیسی مطرح خواهد شد.

 عین اللهی افزود:  ایران کشوری قدرتمند و پر توان است که در برهه های سخت همچون دفاع مقدس ثابت کرده است که توانایی حل مشکلات را دارد و این موضوع مرهون وجود مردم است که با حضور و قدرت خود سبب موفقیت شده اند،این مردم پشتوانه قوی دولت هستند و دولت موفق دولتی است که مردم را به صحنه بیاورد.

 وزیر بهداشت با اشاره به بحث واکسیناسیون گسترده در کشور بیان داشت: تا تیرماه سال جاری فقط ۵ میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده بود که در عرض دو ماه به رقمی بالغ بر ۶۸ میلیون دز واکسن رسید و این موضوع هم به پشتوانه کمک های مردم عزیز ما است،شرکت در امر واکسیناسیون، فعالیت مؤثر مردم و نیروهای بسیجی به کمک در تزریق واکسن اموری است که ایران را به نقطه مطلوب و جزء رکورداران تزریق واکسن رسانده است.

 عین اللهی با اشاره به فعالیت های بسزای مردمی در شهرستان های لارستان،خنج،گراش و اوز بیان داشت: در این شهرستان ها نقش مردم بسیار گسترده است و پیشران کارها هستند، حضور خیرین و نیک اندیشان فرصتی مغتنم در این مناطق است که سبب افتخار است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به شهرستان های جنوبی فارس، ادامه داد: مردم این شهرستان ها از دولت جلوتر هستند و نمود قدرت مردمی گشته اند و  ما به قدرت مردمی در لارستان،خنج،گراش و اوز افتخار میکنیم، دست خیرین فعال و پرتلاش این مناطق را می بوسیم و به طور جد از قدمها و فعالیت های آنان حمایت خواهیم کرد و قدردان زحمات خالصانه آنها هستیم.

 عین اللهی بر ایجاد عدالت در بحث پزشکی و بهداشتی در شهرستان های جنوبی فارس تأکید کرد و گفت: به پیشرفت همه جانبه آموزش و درمان پزشکی بسیار معتقد هستم و به دنبال این هستیم که زمینه پیشرفت درتمامی شهرستان ها فراهم شود،زیرساخت های بهداشتی تقویت گردد و اجحافی نسبت به این مناطق صورت نگیرد.

وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت های موثر خیرین در جنوب فارس بیان داشت: خیرین جهادگرانی هستند که با نقش آفرینی بسزای خود گامهای خیرخواهانه و فی سبیل الله بسیاری برداشته اند و نام نیک و خدمات شایسته آنان در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد.

نماینده ویژه رییس جمهور در سفر به شهرستان های جنوب فارس تصریح کرد: لازم است که سرمایه گذاری های تولیدی در شهرستان های جنوبی فارس افزایش پیدا کند و نام این مناطق در ردیف مناطق تولیدی قرار گیرد و شایسته است که خیرین به این مسئله در کنار کارهای فرهنگی توجه داشته باشند تا زمینه رونق اقتصادی،ایجاد اشتغال و حتی رونق صادرات نیز فراهم گردد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اهمیت دستیابی به خودکفایی و عدم وابستگی اظهار داشت: دنیا نشان داد هر زمانی که بخواهد ما را تحریم می کند و راه حل مقابله با آن خودکفایی و قوی شدن هست و ما با پشتوانه فعالیت های مردمی به دنبال رسیدن به خودکفایی و گسترش استقلال ایران اسلامی هستیم.

نماینده عالی دولت در وزارت بهداشت ادامه داد: بحث بیمه بیماران از مسائل اساسی و مهمی است که به دنبال تقویت زیرساخت های آن هستیم تا اگر کسی بیمار میشود و  درد مریضی را تحمل می کند دچار درد و نگرانی تأمین هزینه و مخارج نباشد.

عین اللهی به مسئله توریسم سلامت با توجه به ظرفیت های ویژه شهرستان های جنوب فارس ار جمله فرودگاه بین المللی و روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز اشاره کرد و بیان داشت:  توریسم سلامت در این منطقه امکان رشد بسیار دارد و با برنامه ریزی و طرح ریزی دقیق امکان دستیابی به آن فراهم می شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به تعهداتی که در دوره قبل از سوی دولت و وزارت بهداشت منعقد شده است پایبند هستیم و در ابتدا به دنبال تکمیل پروژه های نیمه تمام هستیم و سپس به سراغ آغاز پروژه های جدید خواهیم رفت.

در این نشست همچنین نماینده مردم لارستان، خنج،گراش و اوز فرمانداران چهار شهرستان، رؤسای دانشکده های علوم پزشکی، نماینده خیران و ائمه جمعه و جماعات به سخنرانی و بیان مطالبات اساسی چهار شهرستان پرداختند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی