تجهیز لوازم مورد نیاز جهت ارائه خدمات پیش از فرارسیدن فصل بارندگی
تجهیز لوازم مورد نیاز جهت ارائه خدمات پیش از فرارسیدن فصل بارندگی

نشست هماهنگی و آمادگی دستگاه‌های شهرداری شیراز پیش از فرارسیدن فصل بارندگی با حضور مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز، مهندس فرج زاده قائم مقام شهردار، معاونین، شهرداران مناطق یازده‌گانه و مدیران شهری مربوطه برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر؛مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز در این نشست عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و بارندگی لازم است که مجموعه های شهرداری با حفظ آمادگی نسبت به تجهیز و تکمیل لوازم مورد نیاز جهت ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن به شهروندان اقدام نمایند.
وی با تاکید بر لزوم آمادگی حوزه‌ها، مناطق و سازمان‌ها برای مواجهه با سیلاب های شهری و دفع آبهای سطحی افزود: فصل پاییز و زمستان همواره با بارش نزولات جوی همراه است بنابراین هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای کنترل و هدایت صحیح آبهای حاصل از باران و برف و سایر نزولات جوی می‌تواند مانع ایجاد مشکلات برای شهروندان شود.
شهردار شیراز با تاکید بر بازدیدهای دوره‌ای از کانال‌های سطح شهر به ویژه محورهای اصلی، کمربندی و رودخانه نهر اعظم اظهار داشت: کلیه دستگاه‌های شهرداری شیراز از جمله حوزه‌ها، مناطق و سازمان‌ها موظف هستند با هماهنگی کامل معاونت خدمات شهری اقدامات لازم را به عمل آورند.
وی در توضیح اقداماتی که برای فصل بارندگی در سطح شهر شیراز صورت خواهد گرفت، گفت: نقاطی که دارای مشکل و باعث آبگرفتگی معابر می‌شوند، شناسایی شده و مناطق یازده‌گانه نسبت به رفع آنها به سرعت اقدام خواهند کرد.
مهندس اصنافی ادامه داد: لوله گذاری آبهای سطحی در بخش‌هایی از منطقه یک، دو و شش شهرداری شیراز در اسرع وقت صورت خواهد گرفت.
وی درخصوص لایروبی‌هایی که باید صورت پذیرد، گفت: لایروبی کلیه نقاط شهر توسط مناطق یازده‌گانه شهرداری تا یک ماه آینده صورت خواهد گرفت.
به گفته شهردار شیراز با در نظر گرفتن کلیه جوانب قانونی، ساخت و سازهای ایجاد شده در مسیل گورآب‌ها بطور ویژه در منطقه سعدی تخریب خواهند شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی