دو عضو دیگر هیأت مدیره،شرکت عمران شهر جدید صدرا دستگیرشدند
دو عضو دیگر هیأت مدیره،شرکت عمران شهر جدید صدرا دستگیرشدند

به گزارش پگاه خبر؛پس از آنکه خبرهای غیررسمی از بازداشت «خ-ح» مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در شهرستان شیراز در فضای مجازی منتشر شده، شنیده‌هااز دستگیری «دو عضو دیگر هیأت مدیره»، یک کارشناس و پنج فرد مرتبط دیگر با این شرکت نیز حکایت دارد. بر پایه اطلاعات موجود در وب‌سایت شرکت عمران شهر جدید […]

به گزارش پگاه خبر؛پس از آنکه خبرهای غیررسمی از بازداشت «خ-ح» مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در شهرستان شیراز در فضای مجازی منتشر شده، شنیده‌هااز دستگیری «دو عضو دیگر هیأت مدیره»، یک کارشناس و پنج فرد مرتبط دیگر با این شرکت نیز حکایت دارد.

بر پایه اطلاعات موجود در وب‌سایت شرکت عمران شهر جدید صدرا؛ محمد ابراهیم فروزانی، ابراهیم بهاروند، علی منصوری و احد بهجت حقیقی، دیگر اعضای هیأت مدیره این شرکت هستند.

اگرچه تاکنون منابع رسمی قضایی و امنیتی نیز در این باره اظهار نظری نکرده‌اند و در خصوص علت دستگیری نیز چیزی اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد اصل خبر دستگیری‌ها در شرکت عمران صدرا واقعیت دارد.

نخستین بار دو روز پیش (۱۸ مهرماه) پایگاه خبری آینه فارس گزارش داده بود که مدیرعامل شرکت عمران صدرا به شکل غافل‌گیرانه‌ای توسط نهاد‌های امنیتی دستگیر شده اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

یک روز پیش از آن وب‌سایت شرکت عمران صدرا خبری به نقل از مدیرعامل این شرکت بر روی خروجی خود قرار داده بود.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا از چهار سال پیش تاکنون این مسؤولیت را بر عهده دارد و در مقاطعی از مسؤولیت خود نیز با ابهاماتی ازجمله دوشغله بودن مواجه بود.

او که از چهره‌های نزدیک به اصولگرایان شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر در مؤسسه‌ای با محوریت شفافیت و عدالت‌خواهی، حضوری پررنگ در مسائل مدیریت شهری داشته است.

با این وصف، تا زمان اعلام موضع رسمی نهادهای قضایی یا امنیتی مرتبط با موضوع، نمی‌توان برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص وقوع فساد تازه در این شرکت کلیدی در شهر صدرا را رد یا تأیید کرد.

** صدرا، حیات خلوت مدیران فاسد!

 فارغ از جزئیات بیشتر دستگیری‌های جدید در صدرا، وقوع فساد مالی و حتی اخلاقی برخی مدیران در مدیریت شهری چهارمین شهر پرجمعیت استان فارس، موضوع تازه‌ای نیست؛ ازجمله جرائم و فسادهای گسترده مالی و اخلاقی در شورا و شهرداری صدرا دست‌کم در دو دوره متوالی که بازتاب ملی و حتی جهانی پیدا کرده بود.

اسفند ۹۹، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور رأی قطعی ۶ سال حبس تعزیری برای عباس ملک‌زاده شهردار سابق صدرا (از سال ۹۴) در یکی از پرونده‌های جرائم ارتکابی مربوط به دوران تصدی مسئولیت خبر داده بود،ملک زاده در بندهای مختلفی از جرائم مالی خود به مجازات‌های دیگری از جمله ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و همچنین پرد‌‌اخت جریمه نقد‌‌ی به میزان ۹۸ میلیارد ریال جزای نقد‌‌ی محکوم شد.

پیش‌تر، علی القاصی‌مهر، رییس کل وقت دادگستری استان فارس نیز اسامی برخی مفسدان اقتصادی را افشا کرده بود که در میان آنها نام منوچهر قائدی شهردار اسبق صدرا (تا سال ۹۴)، ابراهیم فریدونی مدیر اجرایی، امین کشاورزی معاون فنی و حسن دهقانی دبیر کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری وقت صدرا و همچنین مسعود محمودی، حشمت‌الله شفیعی، حسن فریدونی و اسماعیل مختاری اعضای شورای وقت شهر صدرا نیز حضور داشتند.

قائدی که از کشور متواری شده بود، در این پرونده به اتهام عدم اطلاع‌رسانی از وقوع جرم در زیرمجموعه خود، رشوه‌گیری به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۲۱۰ سکه بهار آزادی، یک دستگاه آپارتمان به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان، مداخله در معاملات و مناقصات شورای شهر صدرا، مشارکت در جعل پروانه‌های ساختمانی، امحا و معدوم‌سازی اسناد به ۳۱ سال حبس تعزیری،  استرداد اموال، انفصال دائم از خدمات دولتی، ۲ سال منع اقامت در شهر شیراز و ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شد.

** شایعه دخالت معاون وزیر راه و برخی نمایندگان مجلس در پرونده جدید صدرا!

 اما پس از انتشار خبر دستگیری مدیرعامل شرکت عمران صدرا، برخی از فعالان سیاسی و اجتماعی در فضای مجازی، نسبت به آنچه که سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به شیراز با هدف پادرمیانی و دخالت در این پرونده عنوان شده، اظهار نگرانی کرده‌اند.

یک منبع آگاه در این باره به خبرنگار ریواس جنوب گفته که معاون وزیر راه و شهرسازی به شیراز سفر کرده است و گویا فشارهای فراوانی به مدیران دولتی و قضایی هم برای آزادی مدیرعامل شرکت عمران صدرا، وارد کرده است.

به گفته این مقام مسؤول، رئیس کل دادگستری فارس بدون توجه به فشارهای سیاسی و مقامات کشوری و حتی برخی نمایندگان شیراز، برای اجرای قانون و مبارزه با فساد، بر بررسی و پیگیری جدی این پرونده ایستادگی کرده است.

همزمان یک فعال سیاسی و اجتماعی نیز با انتشار پستی در صفحه شخصی خود با اظهار نگرانی در این خصوص گفته که در صورت صحت داشتن این موضوع، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به سرعت معاون خود را عزل خواهد کرد چرا که به تعبیر این وزیر انقلابی تسلیم چنین موضوعاتی نمی‌شود.

گفتنی است تاکنون خبر سفر ناگهانی معاون وزیر راه و شهرسازی به شیراز تاکنون از سوی روابط عمومی یا افراد مطلع تکذیب نشده است.

به هر حال، باید منتظر ماند تا در روزهای آتی دستگاه‌های قضایی و امنیتی جزئیات بیشتری از این پرونده را اعلام کنند و البته مهمتر از آن باید دید آیا سرانجام برخوردهای متعدد و متوالی نهادهای متولی با مفسدان، می‌تواند مانع از گسترش فساد نهادینه شده در شهر جدید صدرا شود یا خیر.

انتهای پیام/