تشویق مدال‌آوران شیرازی در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی و آزاد نروژ ۲۰۲۱
تشویق مدال‌آوران شیرازی در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی و آزاد نروژ ۲۰۲۱

از مدال‌آوران شیرازی حاضر در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی و آزاد نروژ ۲۰۲۱ تقدیر می‌شود.

به گزارش پگاه خبر؛افتخارآفرینی ورزشکاران شیرازی در مسابقات کشتی فرنگی جام جهانی نروژ ۲۰۲۱ بار دیگر تداعی‌گر درخشش امید نوروزی در المپیک ۲۰۱۲ لندن شد و  نبوغ و استعداد ناب ورزشکاران شیرازی را به جهانیان ثابت کرد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها برای نخستین بار در تاریخ رقابت‌های جهانی صاحب ۴ مدال طلا شد و پس از روسیه نایب قهرمان این مسابقات شد که از این ۴ مدال طلا دو طلا سهم کشتی‌گیران شیرازی بود.

میثم دلخانی که کسب مدال نقره و برنز آسیا از جمله افتخارات وی است نماینده ۶۳ کیلویی ایران در این مسابقات بود که توانست بر سکوی طلای این مسابقات گام بگذارد.

محمدرضا گرایی دیگر کشتی‌گیر فن‌بلد شهرمان نیز با یک کشتی هوشمندانه در فینال با یک فن کمر بهنگام و سریع توانست مدال طلای رقابت‌های جهانی اسلو را برگردن خود بیاویزد و در فاصله کمتر از سه ماه علاوه بر کسب مدال طلای المپیک به دومین طلای ارزشمند خود برسد و قهرمان جهان شود تا  نویدبخش ظهور حمید سوریانی دیگر برای کشورمان باشد.

روز گذشته برادر وی محمدعلی گرایی نیز صاحب عنوان مدال برنز این مسابقات شد و دیگر  کشتی‌گیر شیرازی یعنی محمدرضا مختاری که سالتو بارانداز او به کشتی‌گیر آذربایجانی بازتابی جهان پیدا کرد نیز در ۷۲ کیلوگرم پنجم شد.

در همین راستا و در بیستمین جلسه شورای شهر شیراز که با حضور ۱۳ عضو شورا برگزار شد طرح دو فوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره تشویق مدال‌آوران مسابقات کشتی فرنگی جام جهانی نروژ به شماره ثبت ۴۱۱۴/۱۴۰۰ بررسی و به تصویب رسید.

بر اساس این طرح شهرداری شیراز مکلف شد ظرف مدت ۱۰ روز از محل ردیف اعتباری ۱۵۰۳۰۴ بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شیراز و با استعلام از اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به منظور تشویق مدال‌آوران شیرازی در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی و آزاد نروژ ۲۰۲۱ نسبت به اهدای جوایز به نفرات مدال‌آور مسابقات اقدام کند.

در این طرح دوفوریتی به دارنده مدال طلای این مسابقات ۵ سکه بهار آزادی، به آورنده مدال نقره ۴ سکه بهار آزادی و به آورنده مدال برنز ۳ سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد.

همچنین شهردار شیراز نیز دقایقی پیش ضمن تبریک به مناسبت درخشش ورزشکاران ایرانی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران به ویژه غیورمردان شیرازی در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۱ جهان در کشور نروژ و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران این رویداد را مایه مباهات و غرور دانست.

سید احسان اصنافی با تبریک این افتخارآفرینی و حفظ جایگاه ورزش قهرمانی توام با منش پهلوانی و جوانمردی به شهروندان فهیم و پرافتخار شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و خانواده ورزشکاران، مراتب تقدیر و تشکر خود را از محمدعلی گرایی، محمدرضا گرایی، میثم دلخانی و محمد رضا مختاری ورزشکاران اعزامی به این مسابقات، رحیم گیوی مربی و موسایی رئیس هیئت کشتی که این حماسه سازی کم نظیر را در تاریخ ورزش این کلانشهر رقم زدند، اعلام کرده و از درگاه خداوند منان سلامتی و موفقیت روزافزون را برای تیم اعزامی ایران خواستار شد.

انتهای پیام/سمیه یگانه