وجود ظرفیت‌های درمانی برای به کارگیری توانمندی‌ها ضروری است
وجود ظرفیت‌های درمانی برای به کارگیری توانمندی‌ها ضروری است

به گزارش پگاه خبر؛استاندار فارس در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پیشرفت و آبادانی همه جانبه استان با مشارکت جامعه علمی میسر و وجود ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری، مذهبی و درمانی، این مشارکت را برای به کارگیری این توانمندی‌ها ضروری کرده است. محمدهادی ایمانیه یکشنبه در این دیدار ، راهکار توسعه همه جانبه […]

به گزارش پگاه خبر؛استاندار فارس در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پیشرفت و آبادانی همه جانبه استان با مشارکت جامعه علمی میسر و وجود ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری، مذهبی و درمانی، این مشارکت را برای به کارگیری این توانمندی‌ها ضروری کرده است.

محمدهادی ایمانیه یکشنبه در این دیدار ، راهکار توسعه همه جانبه در استان فارس را مبتنی بر علم عنوان کرد و گفت: این مهم با تحولی در حوزه سلامت استان در عرصه های بهداشت، درمان، آموزش، پژوهش، دارو و غذا صورت می پذیرد.

او افزود: لازم است تمام دانشگاه های استان با ارایه نظرات، پیشنهادها، ایده ها و طرح های کاربردی، برای توسعه فارس بیش از پیش به میدان بیایند تا اقدامات و دستاوردهای استان در کشور الگو شود.

استاندار فارس در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه پیوند کبد با انجام سالانه ۶۰۰ عمل پیوند کبد اظهار کرد: عمل پیوند کبد در کشور آمریکا با صرف ۲۵۰ هزار دلار هزینه انجام می شود و این در حالیست که در شیراز این شیوه درمانی مهم و ارزشمند، به صورت رایگان در حال انجام است.

توسعه حوزه توریسم درمانی در فارس با توجه به امکانات و زیرساخت های موجود و تولید گیاهان دارویی به دلیل اقلیم مناسب فارس، دیگر محورهای مورد تاکید استاندار فارس در این نشست بود.

ایمانیه با اشاره به پیشتازی استان فارس در کشور در اجرای طرح پزشک خانواده، بر نگاه ویژه به پزشکان خانواده استان و توجه به شاخص های این گروه و ارتقای آن در استان برای گسترش این طرح در سطح ملی تاکید کرد.

اعلام آخرین وضعیت کرونا در استان 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این نشست ، گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در استان و اقدامات صورت گرفته برای مهار این بیماری ارایه داد.

مهرزاد لطفی با بیان اینکه در حال حاضر در نرم افزار ماسک، سه شهر استان فارس آبی، هشت شهر نارنجی و ۳۶ شهر در وضعیت زرد است، ابراز امیدواری کرد با توجه به اقدامات صورت گرفته و روند سریع واکسیناسیون، شاهد بهبود وضعیت استان در این زمینه باشیم.

او با اشاره به تلاش های صورت گرفته در بیمارستان های حضرت علی اصغر(ع)، شهید دکتر فقیهی و نمازی به عنوان مراکز اصلی پذیرش بیماران مبتلا به کروناویروس طی ۱۹ ماه گذشته گفت: در کنار مدافعان سلامت این مراکز، تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی، خصوصی، خیریه، عمومی و غیر دولتی در بحران کرونا ما را یاری دادند و پذیرای مبتلایان به این بیماری بودند و از سویی دیگر نیز تلاش شد تا تخت های بستری عادی و ویژه بیمارستانی فارس در بحران کرونا توسعه یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین فعالیت مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا را که با ابتکار فارس آغاز شد از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و با اعلام آخرین فعالیت این مراکز افزود: در شبانه روز گذشته بیش از هزار و ۹۰۰ بیمار مبتلا و دارای علائم کرونا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه داشتند که نشانگر چرخش بیماری در سطح جامعه است.

لطفی با بیان اینکه هنوز از پیک پنجم کرونا خارج نشده ایم، اظهار کرد: در حال حاضر، هزار و ۹۵۰ بیمار مبتلا و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰۴ بیمار به دلیل وضعیت وخیم جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام فرآیند واکسیناسیون

او با اشاره به پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام فرآیند واکسیناسیون در کشور از زمان تحویل تا تلقیح، اظهار کرد: تاکنون سه میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۰ دز واکسن علیه کرونابه جمعیت بالای ۱۲ سال فارس تزریق شده که از این تعداد، دو میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۹۲ دز نوبت اول و یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۷۱۸ دز نوبت دوم واکسیناسیون بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از زمینه های موفقیت فارس در این بحران، همدلی و مشارکت تمامی خانواده سلامت استان برای رهایی از این بحران بوده و پزشکان خانواده و مراقبان سلامت نیز با شناسایی به موقع بیماران و افراد دارای علامت، نقش موثری در مدیریت و کنترل این بیماری داشته اند.

انتهای پیام/سمیه یگانه