کاروانسرای موقوفه «ایزدخواست»در دهه وقف به گردشگران خدمات میدهد
کاروانسرای موقوفه «ایزدخواست»در دهه وقف به گردشگران خدمات میدهد

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس،«سید عباس موسوی»، امروز (یکشنبه ۱۸ مهر) در آئین افتتاح و بهره برداری از کاروانسرای تاریخی شاه عباسی موقوفه «ایزدخواست» با حضور نمایندگان و بازرسان سازمان جهانی یونسکو گفت: کاروانسرای تاریخی موقوفه «ایزدخواست» به عصر صفوی تعلق دارد و در دره تاریخی شهر «ایزدخواست» در مسیر […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس،«سید عباس موسوی»، امروز (یکشنبه ۱۸ مهر) در آئین افتتاح و بهره برداری از کاروانسرای تاریخی شاه عباسی موقوفه «ایزدخواست» با حضور نمایندگان و بازرسان سازمان جهانی یونسکو گفت: کاروانسرای تاریخی موقوفه «ایزدخواست» به عصر صفوی تعلق دارد و در دره تاریخی شهر «ایزدخواست» در مسیر جاده اصفهان به شیراز قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: مساحت این کاروانسرای تاریخی ۹۴۰ متر مربع و مساحت اعیان آن ۲ هزار ۷۰۰ متر مربع است که در قالب سرمایه گذاری بخش خصوصی از سال ۹۴ تا ۹۹ به طور کامل مرمت و احیا شده است.

وی اضافه کرد: کاروانسرای تاریخی موقوفه «ایزدخواست» در دهه وقف امسال آماده بهره برداری و ارائه خدمات به گردشگران و مسافران شده است.

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: برای احیای این کاروانسرای موقوفه بیش از ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و با کاربری بومگردی و گردشگری به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: برای بیش از ۱۰ نفر در این مجموعه اشتغال زایی انجام شده و مجموعه کاروانسرای تاریخی شاه عباسی شهر ایزدخواست برای ثبت جهانی مورد بازرسی و ارزیابی نماینده یونسکو قرار می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با تاکید بر ارزش موقوفات بیان کرد: موقوفات ارزشمند تاریخی به صورت عرصه و اعیان وقف در سراسر کشور و از جمله استان فارس  وجود دارند که با همکاری بخش خصوصی و کارشناسان فنی در حوزه های میراثی و تاریخی م یتوان ضمن احیا و مرمت آنها به ایجاد اشتغال در بخش های گردشگری نیز پرداخت و کاروانسراهای تاریخی و آب انبارهای فارس دارای ظرفیت مطلوبی در این حوزه هستند.

انتهای پیام/سمیه یگانه