امنیت و سلامت اجتماعی،با اقدامات تدبیرانه در توسعه و ایجاد اعتماد
امنیت و سلامت اجتماعی،با اقدامات تدبیرانه در توسعه و ایجاد اعتماد

به گزارش پگاه خبر؛محمدهادی ایمانیه یکشنبه در مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی فارس که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، به موضوع امنیت و سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: این دو موضوع مقوله‌های مهمی هستند که چنانچه هر کدام از آنها در جامعه کاهش یابد، افراد آن جامعه قدر وجود آن را بیشتر می‌دانند. […]

به گزارش پگاه خبر؛محمدهادی ایمانیه یکشنبه در مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی فارس که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، به موضوع امنیت و سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: این دو موضوع مقوله‌های مهمی هستند که چنانچه هر کدام از آنها در جامعه کاهش یابد، افراد آن جامعه قدر وجود آن را بیشتر می‌دانند.
وی با بیان اینکه فرمایش‌های ائمه اطهار (س) نیز به اهمیت این امنیت و سلامت اجتماعی دلالت دارد، به شیوع ویروس کرونا در جامعه بشری اشاره کرد و اظهار داشت: همه مردم دنیا با مشکلات ناشی از همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ مواجه هستند و به معنای واقعی کلمه افراد بیشتر قدردان سلامت خود شده‌اند و همزمان برای ریشه کنی این ویروس منحوس تلاش می‌کنند.
استاندار فارس در ادامه برقراری امنیت در کشور را مرهون تلاش نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی دانست و گفت: با وجود اتفاقات اخیر و ایجاد ناامنی در برخی کشورهای منطقه، مردم ایران از امنیت کامل برخوردار هستند و قدردان این امنیت نیز هستند.
وی تاکید کرد: به عنوان عضوی از جامعه وظیفه داریم در کنار نیروهای انتظامی و نظامی باشیم تا با حمایت از آنها، امنیت کشور دوچندان‌ شود.
ایمانیه خاطرنشان کرد: قوه قضاییه نیز باید با اقدامات پیشگیرانه و ایجاد بسترهای لازم، بتواند فضای امنیتی در تمام‌ ابعاد را دوچندان کند.
وی به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به نیروی انتظامی هم اشاره کرد و گفت: امروز نیروهای انتظامی به تعبیر رهبر عظیم‌الشان انقلاب باید در مقابل مشکلات مردم به ویژه مراجعه آنان به کلانتری‌ها، با صبوری بیشتر و با اخلاق مهربانانه‌تر رفتار ‌و در برابر مخلان نظم و امنیت نیز با قاطعیت برخورد کنند.
استاندار فارس تاکید کرد: نیروی انتظامی می‌تواند با صبوری و اقتدار، ذهنیت تلخی را که جامعه از گذشته‌های دور نسبت به این مجموعه دارد، کاهش دهد و با اقدامات تدبیرانه در توسعه و ایجاد اعتماد تلاش مضاعفی داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته ناجا، به شعار امسال این هفته تحت عنوان «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» اشاره کرد و گفت: تلاش داریم در تحقق این شعار با ۳۶ فرماندهی انتظامی در استان که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند، بتوانیم موضوع پلیس هوشمند را اجرایی کنیم تا اعتماد بین شهروندان و نیروهای پلیس افزایش یاید؛ برای تحقق این امر نیازمند حمایت مردم هستیم.
سردار رهام بخش حبیبی با بیان اینکه از آنجایی که آستانه تحمل بین مردم کاهش یافته و امروزه شاهد هستیم بعضی از خانواده‌ها با استفاده از ابزارهای غیرمجاز، فضای اجتماعی را ناامن کرده‌اند، به موضوع حراست و اقدامات پیشگیرانه در فضای مجازی هم اشاره کرد.
وی افزود: براساس آمارها ۹۰ درصد از مردم در فضای مجازی فعالیت و یا اقدامات روزانه خود را از طریق این فضا و سایت‌های الکترونیکی دنبال می‌کنند و دشمن هم از این موضوع به عنوان یک فرصت استفاده و دائما در حال ضربه زدن هستند که لازم است همگان هوشیاری لازم را در زمان حضور در فضای مجازی داشته باشند.

انتهای پیام/سمیه یگانه