موقوفه دانش سلامت با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری،در حال فعالیت است
موقوفه دانش سلامت با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری،در حال فعالیت است

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام سید عباس موسوی، امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که از ۲۷ صفر تا ۶ ربیع الاول برابر با ۱۲ تا ۲۲ مهرماه امسال دهه وقف نام گرفته است، گفت: همزمان با این دهه طرح ویزیت رایگان بیماران از محل موقوفات مرحوم نمازی، پوستچی و خلیلی اجرا می‌شود و […]

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام سید عباس موسوی، امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که از ۲۷ صفر تا ۶ ربیع الاول برابر با ۱۲ تا ۲۲ مهرماه امسال دهه وقف نام گرفته است، گفت: همزمان با این دهه طرح ویزیت رایگان بیماران از محل موقوفات مرحوم نمازی، پوستچی و خلیلی اجرا می‌شود و گروهی از پزشکان نیز در بقاع متبرکه در محلات کم برخوردار شیراز نسبت به ویزیت، بینایی سنجی و تحویل داروی رایگان به بیماران نیازمند اقدام می‌کنند.

وی همچنین به برگزاری ۳ برنامه در روز ۲۱ مهرماه در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) شیراز اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها شامل توزیع چهار هزار بسته معیشتی بین افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در قالب طرح «احسان ماندگار»، توزیع سه هزار بسته کمک تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند در قالب طرح «مهر تحصیلی» و همایش «یاوران وقف» به منظور تجلیل از واقفین و اصحاب رسانه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی ثبت وقف‌های جدید در استان در یکسال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: در یکسال گذشته ۴۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است و با شروع دهه وقف امسال نیز ۶ وقف جدید ثبت شد که ۳ مورد آن در شهرستان جهرم بوده است.

حجت الاسلام موسوی افزود: موقوفه دانش سلامت «کوثر» یکی از موقوفاتی است که برای تولید قطعات پزشکی با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، راه اندازی شده و اکنون در سه مرکز در حال فعالیت است.
وی گفت: بسیاری از موقوفات جدید در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، دامداری، کشت و صنعت گلخانه، ساخت و ساز بنا‌های تجاری و مسکونی در دست اجراست.

حجت‌الاسلام صفری گرایی با بیان اینکه در یکسال گذشته خیران و واقفان فارس ۴ میلیارد تومان به حوزه درمان استان کمک کرده اند، گفت: تهیه و توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان، اجرای ۳۵۰ حکم برای هیئت امنای مساجد در سطح استان و برپایی ۱۰ کارگاه شمیم خدمت در جوار بقاع متبرکه استان به منظور اشتغال افراد کم برخوردار از دیگر فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه استان در یکسال گذشته است.
دبیر اجرایی دهه وقف استان فارس افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۴۰ هزار بسته معیشتی بین افراد کم بضاعت توزیع شده است.

انتهای پیام/سمیه یگانه