پست ایران شاهد افزایش سرعت ارسال و سیر محصولات
پست ایران شاهد افزایش سرعت ارسال و سیر محصولات

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل پست استان فارس،«مهدی آزادی»، امروز (شنبه ۱۷ مهر) به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی «پست» در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه تلاش مضاعف پرسنل اداره پست استان فارس موجب شد تا در بحران کرونا و افزایش استفاده از خدمات پستی، شاهد ایجاد کاستی و کمبود در ارسال مرسولات نشویم. مدیرکل پست استان […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل پست استان فارس،«مهدی آزادی»، امروز (شنبه ۱۷ مهر) به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی «پست» در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه تلاش مضاعف پرسنل اداره پست استان فارس موجب شد تا در بحران کرونا و افزایش استفاده از خدمات پستی، شاهد ایجاد کاستی و کمبود در ارسال مرسولات نشویم.

مدیرکل پست استان فارس افزود: پست از مردمی ترین و کهن ترین روش های ارتباطی در جهان به شمار می رود و در بهره وری از زمان نیز تاثیر مطلوبی دارد.

وی اضافه کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون در کشور میزان تقاضا برای استفاده از خدمات پستی افزایش فراوانی داشته است و به دلیل عدم پیش بینی های لازم شاهد بروز چالش هایی در ۶ ماهه نخست سال گذشته بودیم اما پس از آن با پیش ‌بینی هاب ‌های مختلف در کشور توسط شرکت ملی پست ایران شاهد افزایش سرعت ارسال و سیر محصولات بودیم.

آزادی اعلام کرد: در ایجاد خطوط مستقیم پست، از مسیر لارستان خط فارس به هرمزگان و شیراز به بندرعباس راه‌ اندازی شد که موجب کاهش زمان انتقال مرسولات استان ‌ها شد.

وی ادامه داد: در پی شیوع کرونا و افزایش تقاضا برای استفاده ازخدمات پستی، زیرساخت های ناوگان پستی تقویت شد و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، وانت بارها در شبکه پستی جدید مورد استفاده قرار گرفتند.

مدیرکل پست استان فارس تاکید کرد: به زودی شاهد تردد ۵۰ دستگاه وانت مزدا و پراید مسقف با مشخصات پستی در فارس خواهیم بود و برای افزایش سهمیه فارس تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فارس از نخستین استان هایی بود که در استفاده از سیستم و تجهیزات سورتینگ اقدام کرد که این سیستم در عدم آسیب رسیدن به بسته های پستی نقش موثری دارد و موجب کاهش ۲۵ درصدی استفاده از منابع انسانی و انرژی نیز شده است.

آزادی با اشاره به ورود پست استان فارس برای توزیع مرغ گفت: با استفاده از خدمات پست الکترونیک و با هدف جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی، رفع اشکالات در شبکه ‌های توزیع و … اداره کل پست استان در حوزه توزیع مرغ وارد عمل خواهد شد.

مدیرکل شرکت پست فارس اعلام کرد: ١٣ میلیون و ۴٠٠ هزار مرسوله در سال گذشته در فارس جابجا شد که نسبت به سال ۹۸ رشدی بیش از ۳۰ درصد داشته است.

انتهای پیام/سمیه یگانه